Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Trillingmamman - 11 januari 2012 16:34

Jag har för lite fritid tror jag eller så är jag skvatt galen. Men jag behöver göra annat än att bara byta blöjor känner jag.




Tänkte läsa upp mig lite på distans. Saknar ändå en massa ämnen eftersom jag "bara" gick 2 år El-tele utbildning, gren elektriker. På det blev det 1 år Industriell Elteknik. Eftersom det var på den tiden när Moses gick i shorts så är jag inte komplett alls eller uppdaterad, den linjen var mer praktisk än teoretisk. Så varför då inte dryga ut min mammaledighet med att läsa lite och bygga på mina kunskaper. Kan ju inte vara helt fel. Det blir som sagt en riktig utmaning. Men det ska inte vara lätt, blir ingen match då.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 11 januari 2012 09:51

Oj, det blev en sovmorgon fast det inte riktigt var meningen. Vaknade kvart i åtta med ett ryck. Herregud, Linn ska till skolan. Bråttom blev det och som tur var så hann hon med utan att känna sig stressad. Dock blev det frukost på stående fot, stackarn. Hon får ta igen det senare idag. Hoppas skoldagen flyter på utan problem bara.

Vi var nog ganska många som inte sov ordentligt inatt vilket säkert var den största orsaken till att jag försov mig från klockan. Några höll mig vaken och alla med olika krämpor.


Själv känns det som att jag behöver en påfyllning igen vilket jag också ska få i morgon. Receptet är nu hämtat från apoteket.




Gott. Eller rättare sagt behövligt för min del. Hade jag väntat på mödravården så hade inte proceduren varit igång ens med järnpåfyllningen. Är glad att jag åkte till akuten. Hinner nu tack vare det med ett par doser, även om det inte hjälper på en gång. Att fylla på tar tid. Och att lägga sig på operationsbordet med ett hb under nittio kanske inte är det optimala direkt.


Har inget på schemat idag mer än att jag tar dagen som den kommer lite. Snön har försvunnit en hel del så det blir nog ingen pulkaåkning. Men ut kan man ta sig ändå. Det är bara förmiddag så än så länge kan jag ta det lugnt. Tänker inte stressa någonstans.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards