Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Fattas det en skruv?

Av Trillingmamman - 11 januari 2012 16:34

Jag har för lite fritid tror jag eller så är jag skvatt galen. Men jag behöver göra annat än att bara byta blöjor känner jag.




Tänkte läsa upp mig lite på distans. Saknar ändå en massa ämnen eftersom jag "bara" gick 2 år El-tele utbildning, gren elektriker. På det blev det 1 år Industriell Elteknik. Eftersom det var på den tiden när Moses gick i shorts så är jag inte komplett alls eller uppdaterad, den linjen var mer praktisk än teoretisk. Så varför då inte dryga ut min mammaledighet med att läsa lite och bygga på mina kunskaper. Kan ju inte vara helt fel. Det blir som sagt en riktig utmaning. Men det ska inte vara lätt, blir ingen match då.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
karin

karin

11 januari 2012 17:30

Man kan inte "bara" vara mamma, ärjust nu hemmamamma men jag läser en kurs på högskolan. Samt hoppar in vid behovpå dagis. (Då tar min man ledigt från jobbet) lycka till!

http://ungmammakarin.blogg.com

Trillingmamman

11 januari 2012 18:08

Åååh så du har många saker i luften också :-). Härligt!! Går det bra? Vad läser du?

Tror det kommer att gå galant ändå för min del. Inte så svåra ämnen. Men det klart, ska inte sitta och säga något än då jag inte vet hur barnet kommer att bli på nätterna.

Ha en underbar kväll!


Kramar Eva

 
Mia

Mia

11 januari 2012 17:54

hihihi du e lika galen som jag.. :) Grattis till antagningsbeskedet..

Kramar i massor..

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

11 januari 2012 18:09

HAHAHA, är jag ;-)...... Tack fina vännen!! Syns om en stund :-)).

Massor med kramar från mig

 
Ingen bild

Sofia

11 januari 2012 18:05

Du kommer inte ångra dig för en sekund!! Heja heja :) Det är klart att livet behöver bestå av ett visst mått av självförverkligande utöver familjen. Om du behöver lite tips på studieteknik eller vad som helst, hjälper jag dig mer än gärna <3 <3

Trillingmamman

11 januari 2012 18:11

Åååh klart jag frågar dig. Mitt starkaste ämne, matematik, har jag ju redan läst. Har lite ångest över historian. Var inte riktigt vaken i grundskolan och kan ingen historia över huvud taget. Skitkass! Och tips tas tacksamt emot angående studieteknik

 
Ingen bild

Eva N

11 januari 2012 20:12

Hahaha, ja nog är du lite galen allt ;-) Men jag tror stenhårt på dig & att du fixar det. Grattis till antagningsbeskedet! :-)
Kram

Trillingmamman

11 januari 2012 20:18

HAHAHA.. ja... det återstår och se. men jag är ju envis så det borde ju gå på något sätt. Tack så hjärtligt i alla fall för att du tror på mig, resultat kommer upp löpande över mina studier.

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Nea

Nea

11 januari 2012 21:01

Guud va duktigt av dig att läsa upp ämnen :) Imponernade! Jag pluggar nu och har inga barn, bara en hund, men jag tycker ändå att det är kämpigt ibland (men det kan ju bero på den där latmasken och inte att det är övermäktigt ;)

Kika gärna in i min blogg för pluggtips :)

http://studentan.blogg.se

Trillingmamman

12 januari 2012 08:55

Jag ska nog inte ropa hurra än... Nu börjar jag dock med lättare ämnen. Men det kan vara svårt nog ;-). Tiden finns ju inte riktigt på dagtid så kvällarna kommer att vara tiden då jag pluggar. Får se om det räcker. Jag tror dock på mig själv och om jag lägger upp studierna rätt så borde det inte bli kaos. Men det är bara planen i mitt huvud än så länge ;-). Tiden får utvisa hur verkligheten ser ut.

Ska absolut titta in hos dig för studietips!!! Tack så hjärtligt.. Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

sussan

11 januari 2012 21:13

herregud, ja du är nog lite galen ;) men med din energi fixar du detta =)

Grattis grattis

Kram o trevlig kväll

Trillingmamman

12 januari 2012 08:57

Ja jag hoppas :-). Vad är det värsta som kan hända? Att jag inte klarar det.....

men jag tänker dock inte ge upp i första taget. Är mycket motiverad också. Och jag hoppas att det räcker långt det med.

Som sagt, lite galen är jag nog hahaha. Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
karin mamma till3

karin mamma till3

12 januari 2012 19:13

Hej!
Läser barnrytmik :)

http://ungmammakarin.blogg.se

Trillingmamman

12 januari 2012 19:25

Åh, intressant!

 
Annica

Annica

19 januari 2012 07:00

Duktig du e vännen, jag ska läsa 2 ämnen på distans, matte b och sv b , jag e inte nått matte snille så jag e lite nervös;)
Kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Trillingmamman

19 januari 2012 15:55

Ååååh ska du också gnugga geniknölarna ;-). Vad kul!!! Hoppas att det går bra. Och du, jag är inget snille... historia och samhällskunskap är inte mina starkaste ämnen. Så jag låter utgången av det hela stå oskrivet :-). Men försöka ska jag ju göra. Vem vet, kanske får ett kolikbarn också....

varmt lycka till i alla fall! Behöver du mattehjälp så skrik till. Det är det enda jag klarar av hahaha. Och har gjort allt redan med.

Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards