Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Trillingmamman - 13 januari 2012 19:44

Den innebar inte en otursdag för min del utan en massa förberedelser inför morgondagens kalas för Gabriel. Vill inte stå i morgon med allt innan alla kommer så jag gjorde mycket idag redan. Känns bättre att undvika kaos. Nu var det inte så värst mycket att göra men jag är inte den snabbaste så här två veckor innan det är dags. Allt går på halvfart så även det kräver planering.




Ja bullbak blev det, hela 90 st. Hälften vanilj och hälften kanel. Hoppas att det räcker....




Laddade även lite påsar...




... och blåste ballonger. Men det gjorde mig helt slut så jag fick hjälp av min kära dotter med resten.




Och hon i sin tur fick med sig alla syskonen. En riktig ballongkväll blev det. Kul hade dom ett tag medan jag förberedde middagen.




Även Julie var med på ett hörn med en ballong givetvis.


Det blir Gabriels första kalas så jag hoppas att han blir nöjd. Han har som sagt tjatat hål i öronen på mig ett antal gånger. Sen beställde han hårspray i orange färg till tuppkammen också, hur jag nu ska leva upp till det. Får titta på Ica Maxi i morgon tidigt.


Ja idag är det exakt två veckor kvar till barnet kommer och det kommer nog gå i rasande fart här nu de sista veckorna. Har mycket på gång, inte bara sjukhusbesök och provtagning. På måndag börjar skolan med upprop. Nu är kurserna på distans men det behövs ju få information hur det går till. Lite annorlunda har de här jämfört med Komvux jag studerat på tidigare i Stockholm. Fast det går nog bra ändå. Ska bli kul att få använda sina geniknölar lite hur som helst. Och inte bara räkna blöjor.


Nu väntas en riktig slapparkväll och jag ska mysa ner mig i soffan med Gabriel och Linn. De andra sover. Och vi ska givetvis titta på The Voice.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



       

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards