Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Gabriels kalas

Av Trillingmamman - 14 januari 2012 18:46

Det blev ett lyckat kalas idag. Inget konstigt alls och jag tror att Gabriel var mer än nöjd också. Hans första kalas med kompisar. Förmiddagen gick åt att fixa i ordning allt och alla. Det var dukning och frisering av pojkarna.




Hade man inget bättre för sig innan gästerna skulle komma så kunde man alltid stå på händerna. Gabriel visar sina talanger. Och med fin röd tuppkam också.




Lucas friserade vi som Sid Vicious i Sex Pistols. Man ser vissa likheter, ellerhur!?




Laddat klart med allt på bänken och med korvarna på spisen.




Thomas dukade upp bordet.




Linn gick till sin kompis under tiden och hade det mysigt där.




Som de flesta kalas så är barnen proppmätta efter allt intagande i den delen av kostcirkeln man önskar inte fanns. De ser matta ut men om ca 30 minuter kommer det att förvandlas till sockerbomb och konsekvenserna av det. Här är Isac färdig efter ett antal portioner.




Även Alexander nådde sin gräns där inget mer gick ner. Och han hamnade i ett tillstånd där han inte förmådde att röra på sig.




Julie var på topphumör hon med. Vem var inte det efter alla godsaker säg. Även gästerna såg mätta och belåtna ut. Man skulle kunna tro att batnkalas går ut på att äta så mycket som möjligt på två timmar.




Mot slutet så fick Gabriel öppna presenterna som han väntat så på. Två timmar går fort men är precis lagom för barn i den åldern. Och för vuxna med kan jag säga. Även om det är trevligt så blir man ganska trött efteråt. Både jag, Thomas och barnen lär somna gott ikväll. Julie ligger redan och snart följer resten med. Ska då inta soffan med både spikmatta och bekväm fotställning i högt läge känner jag.


Tack allihopa idag, det var trevligt! Lägger inte ut bilder på er då jag inte hann fråga om det var okej. Men för dom gäster som är intresserade så delar jag gärna med mig av det jag fotograferade idag. 


Ha en underbar lördag!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


   


     



 
 
Ingen bild

Eva N

14 januari 2012 20:26

Nog verkar det som om ni har haft ett lyckat kalas allt! :-)
Snygg färg till håret blev dte också :-)
Ha det gott!
Kramen

Trillingmamman

15 januari 2012 10:19

Ja jag tror det :-). Han pratar om det än.. så första kalaset måste ha gjort intryck.

Ha en underbar söndag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards