Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Trillingmamman - 15 januari 2012 18:52

Ska man summera den här dagen så har det inte gjorts några stora utsvävningar alls. Lite småplock, lite tvätt, lite handling och så vidare. Passade på att ta igen mig så mycket som möjligt och kommer fortsätta kvällen med det också. Även om jag sov gott i natt och fick en efterlängtad sovmorgon så känner jag mig allt annat än i form. Humöret och orken finns inte riktigt. Och det märks att det är i slutet på graviditeten. Man vill inget annat än att barnet ska komma.


Men jag försöker se till att ha annat och tänka på. Idag pysslade jag lite med bloggen. Bytte header och bakgrund bland annat. Sen passade jag på att beställa en ny almanacka också som jag designade själv för jag lär behöva en nu när skolan börjar.




Framsidan....




.. och baksidan.


Väntar med spänning på resultatet. Var nöjd förra året och i år bytte jag tema helt, från grodor till dödskallar. Lika kärt med båda.


Även om den här dagen inte har varit den bästa så ser jag fram mot morgondagen mycket. Skolan börjar! Och det ska bli underbart att få gräva ner sig lite, tänka på annat och framför allt göra annat. Visserligen kan jag få mina tankar på att det kanske är vatten taget över huvudet med att läsa fyra ämnen på en gång, ta hand om barnen och fortsätta som vanligt nyopererad och förlöst. Men jag tror inte det då engagemanget är på topp från min sida. Och det trots mitt gravida tillstånd, låga hb och låga duracellnivå. Ska bli intressant och se hur studierna går när barnet är ute. Som allt annat, i rasande fart. Kraven är inte toppbetyg utan att förstå det jag läser med lägst betygen godkänt.


Och i och med att skolan börjar så kommer dagarna garanterat gå i rasande fart. Har lite uppbokat med så jag hinner nog bara blinka innan det är den 27:e. Packa väskan till förlossningen vore något att ta itu med kanske. Ska först tvätta upp lite kläder. Har inte förberett någonting. Och jag har ingen panik heller så här tolv dagar innan det är dags. Men först ska jag ta det lugnt ikväll och invänta morgondagen. Ingenting annat.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards