Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Hipp, hipp, hurra

Av Trillingmamman - 16 januari 2012 19:26

Idag blev det som sagt en fullspäckad dag. Förmiddagen började med introduktion på skolan. Vad jag inte var förberedd på var att självaste uppropen var spridda på tre olika dagar. Det skapade ju panik då det är svårt att få tag på barnvakt med kort varsel.

Men jag lyckades lösa det med pappa som kommer ner i morgon och stannar tills på torsdag. Nu kan jag pusta ut ordentligt och bara invänta böckerna och planera studierna, under tiden kan jag sätta mig in i deras plattform. Har också handlat pärm, kollegieblock, pennor, plastfickor och det man kan tänkas behöva. Så nu är princip allt i sin ordning. En sak mindre att bocka av på listan.


Idag var det också Gabriels födelsedag så det blev ett lugnt och stilla firande med familjen. Och jag tror att han blev nöjd också.




Öppna paket är ju aldrig fel ur ett barns synvinkel och man ser att det riktigt lyser i ögonen.




Och glad blev han över sakerna också. En go och tacksam liten kille.




Lite tårta med tomtebloss kan göra susen.




Linn hjälpte till med party poppers som de hette. Och det hamnade lite överallt kan jag säga. Men uppskattat av syskonen.




Thomas hjälpte till med batterierna. Alexander och Gabriel tittade nyfiket på.




Sen kunde Gabriel studsa runt efter ett antal portioner med sötsaker och leka med sakerna. Allt för att bli av med sockerkicken.


Det blev en tidig kväll för barnen idag då de flesta verkar trötta och hängiga. Så jag och Thomas ska titta på film det sista vi gör innan vi ger upp för idag. Fast inte riktigt än.

I morgon ser vi fram mot morfars besök, barnen jublade när jag berättade att han skulle komma. Det var trots allt länge sedan sen sist. Mormor kunde tyvärr inte följa med, lika saknad hon. Vill passa på att säga TACK för presenten till Gabriel! Lego för hela slanten och en mycket glad Gabriel.


Och bara så där. Nästa vecka har vi barn. Overkligt börjar det bli och pirrigt, men något som vi ser fram mot mycket.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


   

 
 
Ingen bild

Eva N

16 januari 2012 21:13

GRATTIS till Gabriel på 4-års dagen!! :-) Härliga bilder!
Vilken tur att din pappa kan komma till er så du kan gå på alla upprop.
Ha det gott!
Kram

Trillingmamman

17 januari 2012 08:00

Hej Eva!

Ja pappa är en klippa som kunde ställa upp med så kort varsel. Och jag slipper också förflytta barnen eller ta med dem (hade inte varit populärt om man nu ens får göra det). Till nästa termin vet jag.. då ska jag ha en stand by hela veckan.

Tack för fina gratulationer :-). Ska hälsa Gabriel det.

Ha det så bra och massor med kramar från alla oss.

 
Kerra

Kerra

16 januari 2012 21:16

Grattis på Gabriels 4 års dag. Set ut som ni haft en toppen dag,mysigt med tomteblossen. Partypoppers e ju coola :) kram

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

17 januari 2012 08:02

Hallå hallå..

Tack för gratulationerna, och snart är det dags för din lilla tjej också ;-).

Ja det var verkligen lugnt och stilla och toppen :-))). Gillar också party poppers hahaha. Vi hade inga ljus eftersom dom brände vi av i lördags. Så det blev nödlösning med fyra tomtebloss i stället. Funkar det med hahahaha.

Ha en underbar dag vännen!!

Kramar Eva

 
Ankizz

Ankizz

16 januari 2012 22:28

Säger grattis på födelsedagen till Gabriel!

http://Ankizz.bloggplatsen.se

Trillingmamman

17 januari 2012 08:03

Tack så hjärtligt Ankizz!

Ska hälsa Gabriel det som lär rodna över alla gratulationer snart :-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena H

17 januari 2012 00:05

Härligt att se barn som uppskattar sina presenter och det de får. Sånt gillas mycket! :)
Blir så ledsen (för barnets skull) när man ser att de bara ska ha mer och mer, och att barnet aldrig blir nöjd. Synd om dem då.
Tomteblosstårtan såg jättegod ut, är det marränger i eller vad?
Ha det bra.
Kram från ett väldigt gråtrist Söderhamn

Trillingmamman

17 januari 2012 08:08

Hej Helena!

Ja jag kan inget annat än att hålla med dig. Är lite "allergisk" mot barn som bara ska ha och ha och inte blir tacksamma för det de får. Upp till en viss ålder så kan man ha "överseende" med reaktioner. Men jag tror ändå på att föräldrar måste gå in och styra och uppfostra barnen genom att tala om och lära dem att vara tacksamma. Inget kommer naturligt eftersom barn föds ego (och det gäller ju alla). Det är vi föräldrar som leder dem på rätt spår.

Ja tårtan är en enkel marängtårta med glass, grädde, chokladsås, bananer och vindruvor. En mycket barnvänlig tårta. Och god!

Här önskar vi er en riktigt underbar dag från också ett trist och grått Skövde.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena H

17 januari 2012 21:33

Håller med, man måste ju visa barnen rätt o fel, även i att vara nöjd med det man får. Och även att det är kul att ge eller göra saker åt/för andra o se deras uppskattning då.

Låter som att det blir en sån tårta för oss i helgen. :)
Kul med lite nya förslag på ätbart.
Ska förresten testa dina bullar med vanilj i, för de ser så goda ut. :)
Kram

Trillingmamman

18 januari 2012 18:22

Ja absolut. jag är uppvuxen med den uppfostran så jag antar att jag tagit med mig den till våra barn också.

Prova tårtan för barnen och även vuxna uppskattar den verkligen. Bara att lägga i lager och äta på en gång ;-). Vi lade den i en skål denna gång för att det är lätt att den smälter. Ett tips bara...

Och vaniljbullarna är inte fy skam heller ;-).

Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards