Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Uppropen klara, bara två enskilda samtal kvar

Av Trillingmamman - 19 januari 2012 19:00

Ja det blev ett himla rännande idag också, med start halv åtta på morgonen. Började då med ett besök på vårdcentralen och laboratoriet för en massa blodprover inför kejsarsnittet nästa vecka. Sen hämtade jag upp Mia och vi begav oss till skolan för upprop i Engelska. Direkt där ifrån åkte jag till sjukhuset för lite påfyllning av järn igen. Gott!




Det hinner bli en femte dos också innan det är dags. Det tog i alla fall sin lilla tid och jag var nog inte hemma förrän vid tolv igen.

Det blev äta lite lunch och sen iväg ytterligare en gång till för att hämta lite paket på posten, både till mig och till maken. Upptäckte då att alla böcker fortfarande inte var med, men kommer troligtvis i morgon. Jag kan åtminstone börja med de andra ämnena. Ingen panik.

Så nu är det bara att läsa, läsa och läsa. Vilket jag gjorde igår också. Fastnade till tio så två timmar betade jag allt i pluggande. Och det blir nog favorit i repris ikväll igen. Men först ska jag ta ett varmt bad.


Min pappa har åkt hem nu och jag är så tacksam över hans hjälp dessa dagar, TACK pappa! Min stress försvann och jag fick allt uträttat som jag skulle med även om det innebar att åka på flera ställen under en och samma dag. Visserligen har jag lite bokat nästa vecka men inget som jag inte kan lösa, eller det måste gå att lösa.


Vi var ute igår med barnen, en ganska lång stund, och jag tog ett foto på Julie som stod så snällt vid vagnen hela tiden. Hon är inte riktigt förtjust i att gå ute än.




Men glad ändå då hon spanade in brorsorna och deras påhitt. Glömde helt bort att fota under tiden pappa var här men jag hade nog mycket annat att tänka på antar jag, inte likt mig som verkligen älskar att fotografera.


I morgon blir det i alla fall en betydligt lugnare dag med.... ingenting. Vill inte ta ut mig helt utan njuta lite inför det som komma skall. Åtta dagar är inte lång tid nu. Vet sen tidigare att det tar lite på krafterna även att göra kejsarsnitt, inte helt smärtfritt. Och krafter är något jag kommer att behöva.


Ja badet kallar på mig nu, även lite skoluppgifter. Ha en underbar kväll!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

 
 
Ingen bild

Kerra

19 januari 2012 20:28

Tja om du orkar kanske vi kan ses en sväng imorrn? behöver ju inte vara så länge utan en kaffe och lite tjöt...kram

Trillingmamman

19 januari 2012 20:43

Jajjamen.. ring ba :-)... Är hemma hela tiden!! Kramelikram

 
Jessica

Jessica

20 januari 2012 02:13

Bättre en stor familj en ingen familj alls, du har otroligt fina barn :)

http://tiohundraarton.bloggplatsen.se

Trillingmamman

20 januari 2012 10:42

Hej Jessica!!

Tack för dina fina ord!! Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
Linda

Linda

20 januari 2012 11:32

Hej! Hittade precis hit! Jättefina barn har du, spännande att bebis kommer nästa vecka! :)
Hoppas du fick en lugnare dag idag.
Kramar

http://mrslindaolsson.blogg.se

Trillingmamman

20 januari 2012 14:04

Hej Linda!

Välkommen hit och tack för dina fina ord!

Ja det ska bli spännande med ny familjemedlem. Längtar som bara den :-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Kimsan

Kimsan

20 januari 2012 19:12

Jasså så det är kejsarsnitt du ska göra! Har du behövt göra det någon gång förut eller är det bara något speciellt denna gång?

Trevlig kväll

Kramar Kimsan

http://mammanochtrollungarna.blogg.se

Trillingmamman

20 januari 2012 19:15

Tyvärr så har jag behövt göra det varje gång. Försökte de två första gångerna att föda normalt men det slutade i akut kejsarsnitt. Efter det kom trillingarna och då fick jag inte välja. Sen har man inget val eftersom det är stora risker efter två snitt att föda normalt. Så kejsarsnitt är mitt enda alternativ.

Må så gott!


Kramar Eva

 
Kimsan

Kimsan

21 januari 2012 22:11

jasså men då förstår jag... jag är glad att jag sluppit :) men är det enda sättet så är det bara att acceptera!
Hur många kejsarsnitt kan man göra då utan att det är riskabelt?
Hoppas att allt går kanon :)

Ha det bra

Kram Kimsan

http://mammanochtrollungarna.blogg.se

Trillingmamman

22 januari 2012 08:59

Ja tyvärr hade jag inget val. Men är ändå oerhört tacksam över att jag kunnat få så många barn ändå via kejsarsnitt.

Det är individuellt hur många snitt man kan gå igenom. Man ska ha i åtanke att det trots allt är en bukoperation och att göra många innebär risker. Sen finns det dom som klarar bara en och vissa fler (den kategorin tillhör jag).
Men jag tänkte inte så många fler så kanske är det den sista eller så blir det en gång till. Man kan inte säga i förväg hur det ska gå. På fredag vet vi.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards