Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Status "du håller än så länge"

Av Trillingmamman - 23 januari 2012 18:20

Sista mödravårdsbesöket var idag. Hade inte min ordinarie så det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Inga större problem mer än att det går att hantera på rätt sätt. Nu pratar vi bara dagar så inget kommer att sättas in i alla fall då jag är hänvisad till förlossningen nu mera. Det som var den glädjande nyheten i det hela var att mitt hb låg på 105. Hon trodde nog inte jag var klok och hon frågade att det var ju inte alls så bra det heller. Men när jag förklarade vad det hade legat på så förstod hon mer. 105 för mig är ju fantastiskt. Så det kommer nog gå bra på fredag.


Ja måndagen gick ovanligt fort. Kan det bero på att jag först hade besöket på mödravården i morse, sen åkte jag till däckfirman för lite byte och andra ärenden, sen blev det storhandla också och vips så var klockan halv två. Sleva i sig lunchen och städa av överallt. Efter det var det bara att påbörja med maten och nu är det som sagt redan kväll. Behöver jag säga att jag är helt slut? Men det känns oerhört skönt ändå att ha gjort massor så man slapp tänka på annat. Dagen går mycket fortare på det sättet. I morgon är det nog en lite slappare dag. Sen är onsdag lika fullbokad och innan man vet ordet av så är det både torsdag och fredag. Snacka om att det susar dagar i huvudet och nedräkning på allvar.


Ett hett bad vore på sin plats inom en snar framtid denna kväll. Sen ska jag bara ta det lugnt. Disk och tvätt är gjord. Bara barnen som ska fixas i ordning.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

23 januari 2012 20:22

Hej hej
ÅÅHH bara några dagar kvar nu..ler..
Idag var mitt UL det gick jättebra,inge fler en 1 bebis och nytt BF vart 17 juli på min födelsedag - ca 2 veckor på igångsättning..

Just det ,förmodligen en liten pojke denna gång ..ler..
Nu jämnar vi ut oss lite.

Mvh Camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

24 januari 2012 08:08

MEN så kul :-))). Ul är alltid det man ser fram mot näst efter barnets födelse då ;-). Är ni säkra på pojke? GRATTIS till underverket hur som helst.

Själv har jag ingen aning om vad det bor inom mig. Känns konstigt att inte veta... Dock gissar jag på flicka, ca 4200g och över 50 cm lång hahahaha. Spännande... En flicka för oss jämnar ut det lite :-)...

Åh bf på självaste födelsedagen :-). Ja, Julie fyller år i juli också. Den tjugonde.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

24 januari 2012 09:52

Hej igen..

Jag trodde oxå det var en tjej,var helt övertygad om det ..ler..
Båda hon på UL och jag så på en gång hela paketet men det är som sagt tidigt v.15-16 nu ..ska dit igen i v 20 på det ordinarie UL så ska vi kika då oxå om allt sitter kvar..:-D

Ok då får vi se på fredag om det är en tjej ni får :-D
Jag har aldrig fått en bebis över 4000g brukar dina vara stora?

Mvh Camilla


http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

24 januari 2012 09:58

Vet inte vad dom säger men jag tror att det kan se rätt lika ut i den veckan... för självaste snippan hänger ju ut lite... men men... svårt. Jag kunde inte se något alls när jag var på besök i den veckan. Hur mycket jag än tittade så såg jag inget. Inget heller vid rutinultraljudet. Därför misstänker jag tjej ;-).

Jag får bara stora barn... Julie vägde ju över 4 kg. Och hon togs före beräknat datum också. Hur stora är dina??

Kram kram

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

24 januari 2012 11:09

Hej
Ja det har jag oxå hört,så jag säger stt det förmodligen är en pojke så länge :-D
Jag har en bild på min blogg där vi tog kort på det som vi tror är paketet hehe 3:e bilden..du får gärna kika om du ser oxå,min man ser inte..

Min tyngsta vägde 3910g och den minsta 3230g sen mellan 46cm och 51 cm långa..ler..

Ha en jättebra dag

Mvh camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

24 januari 2012 13:11

Fast omöjligt är det inte.. när jag ser på tredje bilden så ser det onekligen ut som en pojke ;-). Klockrent!
Min vana att titta på ul-bilder är att man letar efter en snopp, ser man ingen så är det förmodligen en flicka. Och de gånger jag har kikat så har jag sett snopp... Julie hittade jag ingen snopp på så där gissade jag också rätt. Man ser skillnaden!

Även denna gång så hittade jag ingen snopp. Men självklart är jag inte hundra procent säker.
I ditt fall så tror jag på kille :-). Tyckte mig se ett klockrent kön ;-)).

Åh det är inte så stora bebisar du får... :-). Kanske skönt om man föder normalt. För min del spelar det ingen roll eftersom de kommer ut genvägen ;-).

Så en pojke på 3600g gissar jag på i ditt fall.

Må så gott hela vägen och även idag (en dag mindre här). Kommer att lägga upp bild så fort jag kan när bebis är ute.... så håll utkik!!

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards