Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Växel låg idag

Av Trillingmamman - 24 januari 2012 19:30

En dag då jag verkligen inte har gjort många knop på, mer än att ta igen mig så mycket det bara går. I morgon kommer det inte vara lika lugnt då jag har möten på skolan i tre omgångar. Så för mig var det nästan ett måste att plocka navelludd. Tiden i morgon kommer innebära att det går fort, mycket fortare.. och sen är det torsdag helt enkelt.


Lagade mycket mat idag för att ligga steget före. Storkok på korvstroganoff. Så jag behöver bara värma på middagen i morgon kväll efter allt rännande i stället för att stå i köket och laga mat till hungriga och hysteriska barn vid fotknölarna. Taskig tajming kallas det annars. Lunchen är redan planerad mellan alla besök och jag får Mia över hit. Och stort TACK ska hon ha för det att hon ställer upp så mycket och med passningen av barnen i morgon!


Fick min lilla hjälpreda på posten idag också och den blev riktigt fin.




Så nu kan jag fylla i alla datumen för prov, läxor, barnafödande med mera. Min bärbara hjärna helt enkelt.




Än så länge tomt på text men ville visa hur det såg ut inuti. En väldigt smidig kalender måste jag säga, har fastnat totalt för att beställa dem. Och desto roligare att göra designen själv också. Finns olika val man kan välja mellan både i storlek och design.


Har myst lite med barnen nu på kvällen. 




En glad Linn som har varit hos en kompis och lekt. Då kommer man hem som en solstråle. Mysigt och se. Blir så glad!




Lucas och Julie leker på golvet.




Isac och Alexander provar på att klä sig själva efter duschen. Gick riktigt bra faktiskt. Isac hade lite problem med tröjan bara. Otippat var att Alexander var den som klarade det bäst. Men duktiga var dom allihopa.




Gabriel gör sina moves. Lite krypande blandat med att stå på händer.




Isac igen som ser så oskyldig ut som han bara kan. Rolig bild som jag tog, kunde inte låta bli.


Skolarbete väntar mig nu. Tänkte ta Engelskan då det var en massa lyssnande och övningar till det. Sen spikmatta. Gud, den lockar mycket nu så här de sista dagarna.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



           

 
 
Mia

Mia

24 januari 2012 21:11

Wow vilken cool tröja Julie hade på sej.. :)
Skitsnygg almanacka också.. :) me like massor.. hahahha

Vi ses imorgon.. klart jag ställer upp om jag kan.. och du hjälper mej minst lika mycket.. hahahah ta mej till skolan gåendes ?? nja, inte riktigt vad som funkar just nu..

Kramar i massor

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

24 januari 2012 23:32

Tröjan är Gabriels hahahaha. Snodde den till lille Buddha ;-). Dödskallar passar henne med :-)).

Nej du ska absolut inte gå gumman. Jag kommer förbi i morgon och hämtar dig. Inga problem alls. Ska bli kul och träffas igen..

Kramar i massor

 
Ingen bild

Nilla

24 januari 2012 21:20

Jättefin kalender, vart beställer du den?

Trillingmamman

24 januari 2012 23:34

Hej Nilla!

Beställde den från www.personligalmanacka.se . Men designade framsidan själv genom att ta kort och lägga dit texten för att sen ladda upp det till programmet.

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

helena

25 januari 2012 00:33

Följer din blogg och känner mig glad av att se dina fina barn + din egen goforitinställning. En liten fråga bara: går dina barn på förskola eller har du dem hemma? undrar också om två av dina trillingar är enäggs?

Trillingmamman

25 januari 2012 15:58

Hej Helena!

Tack för dina fina ord

 
Kerra

Kerra

25 januari 2012 13:04

Vilken fin kalender, vart har du skickat efter den eller designat? vll me ha en :) sen de där med hemsida, kanske skulle du vilja hjälpa mig ngn ggn o byta design, jag e helt kass på sånt, Snart e det fredag och då vill jag höra ifrån dig, kramis

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

25 januari 2012 16:04

Tjena tjejen!

Har faktiskt fotat bilden själv, det är dödskallen som hänger på min handväska hahaha. Sen har jag redigerat bilden i picnik (ett redigeringsprogram). Och efter det var det bara att ladda upp bilden enligt instruktionerna när man vill beställa sin personliga almanacka på www.personligalmanacka.se .

Hjälper dig gärna med bloggen och designen sen, tycker sådant är skitkul :-). Vi kan ta det efter helgen hahahah.

Självklart så hör du från mig snarast... fredag om jag inte minns fel... ååååh då äntligen!

Ha en underbar kväll och hälsa alla goa.

Kramar Eva

 
Dan Syndrom

Dan Syndrom

27 januari 2012 09:38

Du har att göra ser jag! :) Här ligger vi i lä med bara tre snorisar. Bra gjort.

http://www.dan-syndrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards