Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Trillingmamman - 31 januari 2012 19:21

Det kom ett blomsterbud och ringde på oss och vi fick dessa fina buketter...




... sammansvetsade av ett blått band. En stor bukett och en liten, som mor och son. Väldigt fina och de doftar ljuvligt kan jag säga.


Tack Kenneth och Kerstin med familj  


I morgon ska jag besöka sjukhuset då det är PKU-test och lite allmänt annat angående mat, sovande och sådant. Före det så blir det besiktiga bilen. Två flugor i en smäll hoppas jag. Vore himla trist om det blev körförbud direkt. Och skulle vara typiskt i såna fall. Men nu ska vi inte vara pessimistiska. Det går nog bra. Maken har dock börjat spana på buss så vi får se hur länge den här bilen hänger med. Och jag antar att jag då får läsa upp mitt körkort också.




Tog detta kort på Linn och Leon igår. Hon gillar honom skarpt. Fortfarande så toppar ju Linn och Julie tjejligan så de får glänsa ett tag till bland alla grabbar. Stor som liten. Vilket jag tror att de gör också.


Det blir studier idag med, men fokus på Historia och forntiden. Intressant. Jag hade inte den mest roligaste läraren på högstadiet så mina öron stängde jag av i ett par års tid. Där av kunskapen som är lika med noll. Hur kul var det att lyssna på någon som hade samma tonläge och berättade monologer hela lektionerna.

Historia i sig är intressant om den berättas på rätt sätt. Nu på senare år så kan discovery channel ha en hel del intressanta program. Kungar och årtal är mindre kul, men det finns som sagt så mycket annat än just det. Så jag hoppas att mitt svala intresse skall väckas till liv så detta inte bara blir något jag plikttroget läser för att få betyg. Det ska vara kul också.


Som vanligt så lockar spikmattan mer än någonsin. Efter att ha burit en kalaskula ett tag och att den helt plötsligt försvinner gör att ryggen får lite träningsvärk. Är inte van att gå som man ska helt enkelt så ryggen "talar om" med lite värk att nu du din lilla råtta ska du få känna på lite mer. Mattan lindrar så mycket annat också så att ligga på den är ingen förbannelse direkt.

Känner inte så mycket i snittet längre så jag kan nog sluta med mina smärtstillande snart. Får vara försiktig ändå så att jag inte överbelastar men det har inget med tabletterna att göra. Borde snart också bli av med det överflödiga i vätskeväg så fort jag slutar ta dom, vissa är vätskebindande. Sista sprutan är i morgon så kanske ska ta allt på en gång. Då kommer det att gå neråt på vågen med. Och jag kan som sagt röra på mig mer och i takt med det så blir man också lättare. Underbart! Och våren står snart i sikte.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva





Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards