Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Tomt i huset efter besök

Av Trillingmamman - 2 februari 2012 19:27

Idag åkte Annica hem som varit hos oss i en hel vecka. TACK för all underbar hjälp skulle vi vilja säga. Det har varit till stor hjälp att ha både dig och Kjell-Ove här. Ni är saknade av alla oss!


   


Hade första lektionen i Engelska som bestod av ett muntligt test. Fick äran att göra den tillsammans med Mia också. Och jag måste säga att det gick strålande! Det var kul. Visste inte att det var så lätt att prata engelska i nästan en timme om allt och lite till. Sen återstår det och se om läraren tyckte lika. Nöjda var både Mia och jag ändå.


Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer idag. Tittade lite argsint på tvätten men den rörde sig inte ur fläcken. Så det var bara att spotta i nävarna och ta tag i det helt enkelt. Till kvällen tänkte jag plugga Historia igen. Inte så många sidor men desto mer text. Kan bli mastigt, vi får se. Boken upp blir det!




Ja här är den lille mannen som blir en vecka i morgon. Frågan är vem är han lik? Tycker mig se drag från både....




...Gabriel och...




... Lucas. 


Svårt eftersom de ändrar sig hela tiden vart efter åren går. Men nog finns dragen från båda allt. En varm dusch och lite spikmatta kallar innan det är dags att sätta sig med boken.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Eva N

2 februari 2012 20:12

I am säker på att you and Mia was very duktiga!! ;-)
Ljuvliga bilder!
Ha det gott! :-)
Kram

Trillingmamman

2 februari 2012 20:47

HAHAHAHA... veri lövley ;-).

Kramar i massor!!

 
Ingen bild

Annica

2 februari 2012 21:12

Tack,det känns tomt saknar er oxå. precis hemkommen från linedancen så det blir varken film ikväll eller legobyggande. Många kramar från oss;-))

Trillingmamman

4 februari 2012 14:42

Åååh får köpa ett paket till dig ;-).. lite Duplo. Hoppas dansen gick bra.

Massor med kramar från alla oss Silverlantzare.

 
Ulrika

Ulrika

2 februari 2012 21:42

ÅHÅHÅH vad söööt !!! Barnen är jätte lika =)Jätte fina barn har ni =)

Och Jätte Grattis igen till Lilla Leon =) Super fint namn. Ett av mina favvo namn. Vad duktig du är som pluggar !!! Vill oxå =)
Kram Ulrika

http://ullahuligan.blogspot.com

Trillingmamman

4 februari 2012 14:44

Men heeej :-)!

Kul och höra från dig, det var ju ett tag sen sist Bloggkryssningen var. Kul att språkas vid då och jag hoppas vi gör det snart igen.

Tack för dina fina ord

 
Sjubarnsmamma

Sjubarnsmamma

2 februari 2012 22:40

Så söta barn!!!
Jag tyckte det fanns drag från båda men spontant så skulle jag säga Gabriel först. Det var en liten kopia tyckte jag :-D
Kram på er

http://www.sjubarnsmamma.com

Trillingmamman

4 februari 2012 14:46

Hej och tack

 
Ingen bild

Helen från Småland

3 februari 2012 08:24

Men vad ljuvlig han är lilla Leon <3 Å visst ser man likheter med fin storebrorsorna!!
Önskar dig en fin dag .
Kram Helèn !

Trillingmamman

4 februari 2012 14:54

Hallå hallå!

Ja han e fin precis som de andra. Och oerhört snäll. Säger inte mycket alls eller skriker. Och man ser klart och tydligt släktdragen :-).

Ha en underbar lördag!!


Kramar i massor

 
Jeanikee

Jeanikee

3 februari 2012 11:08

Verkligen supersöta barn allihop. :) Lycka till med Engelskan. Pluggar själv och vet hur det är att sitta uppe på nätterna, trots att jag bara har fyra små godingar.

http://www.jeanikee.se

Trillingmamman

4 februari 2012 14:56

Hej!

Och tack för dina fina ord!

Att studera gör att man håller igång hjärnan lite. Det känns skönt :-). Tack för lyckoönskningarna! Och tack detsamma :-)), lycka till själv!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards