Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

En liten tur

Av Trillingmamman - 12 februari 2012 18:34

Det blev en utflykt idag till Mariestad. Tog denna bild längs med vägkanten alldeles innan vi kom fram. Riktigt härligt och se en sommarbild mitt i smällkalla vintern.


 


Tanken var att vi skulle fika lite och göra fotosafari. Men de flesta fik var stängda så det blev en tidigare middag i stället för oss alla.




I väntan på en pizza kan man alltid sysselsätta sig med att göra lite miner framför kameran. Gabriel i farten med andra ord.




Lucas väntar tålmodigt. Det gjorde de allihopa förresten. Det var öronbedövande tyst vid bordet. Skönt att de kan uppföra sig ute.




Alexander gillar att bli fotograferad.




Julie var inte så hungrig men hon satt snällt ändå och väntade på alla.




Ja en familjepizza blev det och det var inte många bitar kvar av den sen. Men jag tror nog att Thomas var den som var mättast när vi gick därifrån.




Lite annan utsikt än sommarlandskap, men fint ändå. För vi är på rätt sida om året och förhoppningsvis så är det snart vår. Bilden också tagen i Mariestad. Mysigt var det att komma iväg med familjen. I morgon är det vardag igen.


Glöm inte att tävlingen hos Elmas Handelsbod är i full gång ända till torsdag. Vill ni tävla så gör ni det HÄR. Ange också hur många lotter ni tävlar med, och gillar ni dem på facebook så skriv en kommentar att ni deltar om en turkos Snutten i ett inlägg där. Lycka till!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Cilla

12 februari 2012 19:44

Mysiga bilder. Klart det va gott med pizza haha. Vi får ta en fotosafari framigenom. Ha en underbar kväll :)

Trillingmamman

12 februari 2012 19:47

Ja gud vad kul det skulle vara och fota lite... tänkte faktiskt Billingeberget som första anhalt och hitta en bra utsiktsplats ner... vore fint :-).

Själv blev det en sallad för min del. Men alla de andra mumsade flottig pizza hahaha.

Må så gott ni alla!!

Kramar Eva

 
madelein - mamma till sex

madelein - mamma till sex

12 februari 2012 20:05

Ser trevligt ut :-)
Vad har ni för bil? Vi skall köpa ny och tänker mercedes vito men ni kanske vet någon annan? Vi är nio i familjen

http://madelein.se

Trillingmamman

12 februari 2012 22:24

Ja det var mycket trevligt :-).

För tillfället har vi en Chevrolet van G20. Men den börjar bli liten för oss då vi når över nio (den är niositsig nu). Så vi behöver en större bil. Dock vill vi ha en Chevrolet men modellen större om den nu finns att få tag på. Om ni inte ska ha fler barn så rekommenderar jag bilen varmt.

Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena H

12 februari 2012 21:48

Koncentrerade pojkar och en glad Julie. (fast det verkar hon ju iofs alltid vara) :)
Kul att gå ut o äta lite ibland, behövs lite avbrott i vardagen. Vi åt också pizza till middag idag.
Ha det bra.
Kram från Söderhamn, där det var 2.2 plusgrader idag....

Trillingmamman

12 februari 2012 22:26

Ja, de var riktigt lugna och fina faktiskt. Och ja Julie är oftast glad måste jag säga. Får se hur länge det håller i sig ;-).

Det var plusgrader hos oss också, riktigt skönt. Väntar bara på de första riktiga fågelkvittren som skvallrar o vår. Men det lär nog dröja en månad eller två kanske....

Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena H

13 februari 2012 23:53

Här blev vi riktigt förvånad idag, dottern o jag, för småfåglarna kvittrade sin truddelutt utanför...måste ju varit nån liten fågel som blivit förvillad av värmen, för de kan ju inte börja sin vårsång redan..och här uppe till råga på allt... :)

Trillingmamman

14 februari 2012 08:24

Åh vad härligt det låter :-). Tror vi fick ett bakslag här med lite mer snö och kyla. Men våren är garanterat på väg för det går åt rätt håll.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards