Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Rensat och klart

Av Trillingmamman - 15 februari 2012 19:10

Gick en lång promenad idag och det var riktigt skönt för både kropp och själ. Det har varit en tung dag på många sätt. Och att rensa hjärnan är ibland nödvändigt. När det blir mycket så brukar jag ta en rensning i friska luften.


Nu blev det också så att jag gjorde två flugor i en smäll och handlade på vägen när jag ändå skulle ut och gå. Men det borde jag inte ha gjort då jag plockade på mig alldeles för mycket matvaror. Det blev två tunga kassar och ett par bortdomnade armar på köpet.

Gick förbi Mia för att säga hej och vila en stund innan armarna släpade i backen. Fick då låna en kärra att dra hem allt i, TACK Mia! Och tack för att du lyssnade på mig.

Ja ni vet en sån där kärra som man kallar "dramaten" och som alla tonåringar tycker är pinsamt hemska att visa sig med (i alla fall tyckte jag det när jag var ung). Men jag har ju vuxit till mig i kläderna och är nu så pass gammal att man tycker vagnen är toppen och praktisk i stället. Tänker nog skaffa mig en sån. Hem kom jag till slut och på mycket gladare humör.


Lagade mat till ett helt gäng som var hungriga och mindre glada. Slog på stort så det blev deras favoriträtt spaghetti med köttfärssås. Ville lätta upp stämningen lite. Leon var också hungrig mitt i allt och rätt var det var så hittade jag Gabriel som hade sprungit fram för att ge honom lite mat.




Han gjorde det självmant och det värmde i hjärtat att se. Han är så omtänksam Gabriel gentemot sina syskon. Hoppas att det håller i sig hela livet.


Är grymt sugen på ett bad men får vänta ett tag till på den biten. En varm dusch fungerar lika bra. Vägde mig i morse och jag har nu gått ner 16 kg sen Leon föddes. Hoppas på lite mer vätskebortfall innan det är dags att jobba bort resten. Promenaderna lär göra susen också. Nu blir nästa på fredag tänkte jag. Vill som sagt inte gå ut för hårt i början.

Är dock lite irriterad på att applikationen i mobilen inte synkar riktigt som den ska. En ny mobil och en annat program hägrar just nu. Förstår inte varför den strular helt plötsligt då den fungerade felfritt i höstas. Sådant kan störa mig.


Men nu ska jag inte tänka på det för det vankas läxläsning för min del. Förhoppningsvis så låter Leon mig läsa en stund. Han är lite snurrig just nu. Med andra ord, jag måste ta honom.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Helena H

15 februari 2012 20:39

Vilken underbart kärleksfull bild på Gabriel och Leon. :)

Trillingmamman

16 februari 2012 09:01

Ja den är klockren :-). Synd bara på matsedeln kring Gabriels mun ;-). Han sprang från matbordet direkt till lillebror för att ta hand om honom.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Millan i skåne

15 februari 2012 22:13

Inte ska väl du bära tunga saker du som precis fått en liten bebis. Var rädd om dig.
Jag snittades vid sista barnet och för mig var det jättesvårt att låta bli att bära tyngre saker i några månader efter snittet.

Trillingmamman

16 februari 2012 09:03

Hej!

Egentligen så ska man inte det. Men jag har för mig att det bara är de första dagarna, sen ska man givetvis ta det lugnt och inte göra för mycket.
Jag har dock aldrig haft problem och efter varje snitt så har jag återhämtat mig fort. Känner ingenting nu alls över huvud taget. Vet att de flesta känner av länge men jag har aldrig gjort det. Allt är som vanligt på mig igen. Kanske har jag bra läkkött ;-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

15 februari 2012 22:18

Underbar bild på Gabriel & Leon!!
Ha det gott & var rädd om dig! :-)
Kram

Trillingmamman

16 februari 2012 09:04

Ja den är så klockren :-). Tack så hjärtligt och ha en underbar dag!!

Massor med kramar

 
Ingen bild

Lisbeth

16 februari 2012 11:50

Så nydelige gutter:-)

Pass på deg selv, og fin dag til dere:-)

klem :-)

Trillingmamman

16 februari 2012 15:51

Tack så hjärtligt

 
Ingen bild

helena

16 februari 2012 13:16

Underbar bild, bättre med mat runt munnen än hunger i magen...jättefina killa du har, kan du inte amma eller vill inte? OBS, ingen värdering i det alls, bara intresserad. Gillar er jättemycket och hade mer än gärna sett er i familjen annorlunda... :-)

Trillingmamman

16 februari 2012 15:54

HAHAAHA, sant :-). Mina pojkar är ena riktiga T-rex.

Jag ammar faktiskt också men jag har tyvärr inte så mycket mjölk att han enbart blir mätt på det. Får ju stora barn som är hungriga av någon anledning. Vet inte om det är kejsarsnitten som gör att min produktion inte tar fart riktigt eller om det bara är så att jag har lite.
Ammar så långt det går. Man märker ju om de inte blir mätta :-).

Tack för fina ord :-). Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

helena

18 februari 2012 00:42

Ok, så hade jag det med ett av mina barn också, bara att acceptera och vara glad att det finns annat att ge som tillägg. Jag höll dock i i sju månader och det räckte på dagarna men inte till natten..så olika så. Grattis till svenskaprovet, du är grymt duktig Eva.

Trillingmamman

18 februari 2012 09:19

Ja en del är bara så. Är ändå glad att jag kan kombinera både amning och flaska. En del barn kan inte ens växla mellan de två. Så jag kör så långt det går och skulle tippa på ett par månader till helt enkelt. Nu är ersättningen så bra här i Sverige att det inte gör så stor skillnad mer än att vid amning så får de i sig antikropparna. Mysa kan man ju göra ändå.. och det gör vi :-).

Tack för fina ord. Känner mig ännu mer taggad till och plugga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards