Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Nya mål i sikte

Av Trillingmamman - 22 februari 2012 13:06

Ja, jag är så sugen. Nu har jag bestämt mig och har ett mål framför mig. Gjorde det i juni 2009, tre månader efter trillingarna föddes. Borde kunna klara av det nu också. Vad pratar jag om? Det HÄR förstås. En utmaning som jag verkligen tycker om att göra. Hade tiden 4½ timme sist ganska så precis. Mitt mål är att komma under det.


Har bett maken om hjälp nu att göra i ordning cykeln. Har den på trainer än så länge tills det är riktig barmark ute. Så jag siktar på att i början på nästa vecka kommer jag igång även med cyklingen inomhus. Vill inte lägga på för mycket nu i början utan ökar lite i taget. Har ganska många veckor på mig och vet att jag fixar det.


Tog en lång promenad på förmiddagen och med mig hade jag Gabriel. Han gick hela vägen med mig utan att klaga eller säga något. Och det var trots allt mer än 5 km. Duktig han är. Och det var under den promenaden som jag kände att jag verkligen vill cykla Tjejvättern igen. Så nu har jag två mål. Cykla 10 mil under 4½ timme och gå ner 10 kg till så jag kan köpa mig en ny garderob. Härliga mål! Taggad som bara den i vanlig ordning.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Anki

22 februari 2012 13:27

Lycka till!!!
Det kommer du klara galant :) Skönt att sätta upp mål det brukat ju gå lättare att träna då
Kramizzar Anki med alla grabbar

Trillingmamman

22 februari 2012 19:44

Ja jag tycker om att ha mål framför mig. Motivationen blir så mycket lättare då. Inte för att jag har problem med det utan mål. Men en morot är aldrig fel ;-).

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
Kerra

Kerra

22 februari 2012 14:06

Fan vad bra du e...u go girl...kram, ps kolla in min nya design sjuknöjd en den tråkiga jag hade innan :)

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

22 februari 2012 19:47

Oooh tackar bananas ;-). Ja du.... känner mig som en åsna med moroten framför mig HAHAHA. Skämt åsido. Det är bara så förbannat skönt att ta dessa promenader och vi ska inte tala om vad det är att cykla. Känna vinden vina i ansiktet och det faktum att man kan ta sig otroligt långt med cykel med. Hur många mil är det till er? Kanske ta mig en tur när barmarken kommer ordentligt.

Kikade på designen och kommenterade. URSNYGGT! Känner att jag ligger på latsidan lite. Har inte gjort min header klar än.. *pisk*.. *pisk*...

Ha en supermys kväll på er alla!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Annica

22 februari 2012 16:00

Det fixar du galant. Jag tror Julie saknar mig, !!!!! eller hur KRAMAR i massor

Trillingmamman

22 februari 2012 19:48

Ja det tror jag... men om jag kommer under 4½ timme återstår att se ;-). Runt kommer jag alltid hahaha.

Ja tror nog att griniga Julie saknar dig också. Vi alla saknar er!!

Ha en supermysig kväll ni alla och hälsa!!

Kramar från klanen här

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards