Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Besök här i huset igen

Av Trillingmamman - 24 februari 2012 10:17

Igår fick vi besök av min syster Anna med familj. En genomresa förbi oss här i Skövde då destinationen var Göteborg och SM för Henrik i höjdhopp den här helgen. De stannade i alla fall på lunch och ett stopp på Linns skola för att säga hej.




Frida och Henrik leker med alla barnen en stund. Bygga torn av lego var riktigt roligt tyckte dom.




Gabriel försökte sig på att bygga själv tills allt rasade.




Undrar vem som tyckte det var roligast!? Frida och Henrik eller barnen.




Robert och Anna passar på att ta massor med kort de också. Så roligt att se dom igen även om det inte var mer än ett par timmar.


Vi åkte förbi skolan för att överraska Linn också. Och gissa om hon blev glad över att se moster med familj. De hade en liten överraskning till henne med som gjorde att hon kunde ta sina sparpengar för att köpa en efterlängtad Monster high docka. Linn och jag tog den promenaden på kvällen. Fick dock inte min applikation på Sports-tracker att synka med sateliterna och gps:en. Kunde inte ladda upp promenaden. Men det blev en tur på 6 km i rask takt och Linn hade jämna steg med mig. Sen blev det av att åka till Mia och Thomas för att hämta deras barn. Och de själva åkte in till BB för det blev dags att föda. Fort gick det för jag hämtade barnen strax innan åtta och lilla Zacharias är född innan elva.


Nu ska det strax bli lunch här så det är dags att göra i ordning allt. Några barn till har vi fortfarande på besök. Riktigt mysigt är det att få rå om dom ett tag till. Njut nu Mia och Thomas ett tag till.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


       

 
 
RackarTuss

RackarTuss

24 februari 2012 13:17

Låter som ett trevligt besök

http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.com

Trillingmamman

24 februari 2012 15:17

Det var det :-). Var så länge sen jag såg min kära syster.

Ha en underbar fredag!

Kramar Eva

 
Mia

Mia

24 februari 2012 14:37

Tack snällaste bästaste vän för all hjälp igår kväll och idag. Vi kände oss så lugna och trygga med att barnen var hos er. Och ja, ett rasande tempo gick det i. Tack för att du körde hem oss idag..

Kramar i massor...

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

24 februari 2012 15:20

Det var såååå lite så. Att få ha era barn här hos oss har varit supermysigt och jag har dem mer än gärna fler gånger :-).

Åh vad fin han är lilla Zacharias med. Underbart att se er i så gott och lyckligt skick. Ses snart igen!!!

Kramar i massor från hela flocken här

 
Ingen bild

Elin A

24 februari 2012 19:59

Vad kul med besök. Men jag blir helt nervös när jag ser bilden på den höga stapeln och lille Leon i babysittern precis intill:) Vad kul att era vänner fått tillökning och så passande med en kompis till Leon som är lika gammal. Ha en skön helg och ha det så bra. Ses kanske på FB:) Kram E

Trillingmamman

24 februari 2012 20:12

HAHA.. ja du, han låg farligt nära också men fick inget på sig under rasen. Tack och lov :-)!

Ja Mia och jag har döttrar födda -02 (de går i samma klass), söner födda -08, döttrar födda -10 och nu söner födda -12. Så de har många kompisar ;-))).

Ha en riktigt fin helg. Nu väntas The Voice en stund och fredagsmys.

Kramar i massor

 
Ingen bild

Elin A

28 februari 2012 09:59

Ja ni har verkligen lyckats pricka in med era barn, roligt:) Här har vi med en tjej född 02 och en kille född 08, och kille född 07:)
Men nu är det stopp på barnfronten. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards