Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Kalvar på grönbete

Av Trillingmamman - 25 februari 2012 16:45

Här kör jag på två dagars fotande och lägger upp på bloggen. Blev en del bilder så lite får jag sortera ut. Det började med fredagsmyset igår som jag hade med alla barnen.




Linn står upp och äter. Alla sätt är bra förutom dom dåliga. Hon fastnade i reklamen en liten stund och kunde givetvis inte låta bli och äta samtidigt. Man kan missa något, både i reklamen och i godispåsen.




Gabriel och Julie bredvid varandra i soffan.




Isac med sin speciella stil när han äter ostbågar. Njuter gör han definitivt.




Leon fick mysa han med fast utan ostbågar förstås. Det led ingen nöd på honom ändå, han var så nöjd så hela kvällen.




En lördagsmorgon med lite motgångar. Alexander for på näsan och rätt på spindelmannen-bilen. Hur han nu lyckades pricka den. Han fick ett sår och ett ordentligt blåmärke på näsan. Lucas ville stjäla uppmärksamheten lite för Alexander då det blev mycket tröstande och omplåstrande.




Gabriel lekte spindelmannen, helt oberörd. Han väntar på att vi ska gå ut.




Det är vår här i Skövde så vad passar bättre än att ta en tur i lekparken med Mia och barnen denna lördag. Syns det att denna kvinna födde barn för mindre än två dagar sen? Mia, du är fenomenal. Vi njöt i solen kan jag tala om och stod och pratade länge medan barnen lekte.




Felicia, Mias dotter, fick vi låna på lunch idag. Sen hjälpte hon och Linn till och ta med alla till parken.




Linn hittade en ledig plats. Ganska lätt att jag och Mia fyller hela parken när vi kommer med alla barnen.




Julie ville först inte alls leka men tinade upp efter en stund i Mias sällskap. Hon hittade en plats där hon satt bra länge sen.




Gabriel hittade en utsiktsplats och fastnade en stund.




Äntligen efter den långa vintern tittade sanden fram. Ingen is eller tjäle i marken som hindrar Isac från att gräva.




Tindra tar sig orädd ner för kanan. En riktigt go och vild tjej.




Theodor gillar även han att åka.


En riktigt skön dag har det varit. Barnen var så himla lugna, precis som om de har väntat på det fina vädret. Promenaden hem gick också lugnt till. Trodde alla skulle vara mer trötta fram mot eftermiddagen och trotsa lite på vägen. Men det gjorde ingen, tack och lov. 

Här städar barnen för fullt, Thomas gör tacos till alla och jag bara är just nu. En lugn kväll väntar oss och jag behöver plugga lite inför prov på måndag.


I morgon ska jag och Mia leka hyenor på klädbytardagen. Trodde det var idag men jag hade sett fel i almanackan och på nätet. Det gör inget alls för i morgon går lika bra det med. Hyenor javisst! Ha en riktigt fin lördag ni alla!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



       


         

 
 
Ingen bild

Miss Västerås

25 februari 2012 17:59

Ni är underbara och jag längtar tills jag får kramas och pussas med gurkorna :)

Trillingmamman

27 februari 2012 08:31

Gissa om vi längtar efter er!! TASS TASS... Och massor med pussar och kramar från oss alla här..

 
Mia

Mia

25 februari 2012 19:17

Vilka underbara kort :) jättefina :) ser verkligen fram emot fler sådana här eftermidagar. Jag och barnen tvärslocknade när vi kom hem och vaknade sju.. !!!! så det blir en lång kväll... :)

Ses imorgon .. :)

Kram kram

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

27 februari 2012 08:33

Oooh ja.. fler kommer det att bli garanterat :-). Så himla mysigt Mia. Och ju varmare det blir desto bättre. Invadera parken AB.

Ja du, mina slocknade som skållade troll utan problem. Fast på kvällen. Fick först rida ut stormen lite...

Sen slocknade jag utan problem hahaha.

Kramar i massor till er

 
Ingen bild

Maria

25 februari 2012 19:59

Hejsan
Jag undrar vad det är för syskonvagnar ni har? Skulle gärna vilja ha tips på bra sådana. Får nr tre till sommaren och tvåan är då endast 1,5 år. Så en vagn m fullt liggläge på sittdelen (å att den är tillräckligt bred) önskas...

Trillingmamman

26 februari 2012 13:01

Hej Maria!

Det är en Baby Travel som vi båda har faktiskt. Och den är oslagbar! Rekommenderar den varmt.

Du kommer in med vagnen i alla tänkbara utrymmen och dörrar som är standard. Därför är den just oslagbar. Du kommer inte att bli missnöjd.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

25 februari 2012 21:52

HÄRLIGA bilder.....
Här har det blåst så det har inte gått å varit ute....
Skickar ett STORT GRATTIS till Mia & Hennes familj för tillökningen....
Beundrar dig som PLUGGAR oxå.....
Kom ihåg å ANDAS oxå....

Ha en fortsatt TREVLIG HELG!!!

Kram på dig <3<3<3

Trillingmamman

26 februari 2012 13:02

Hallå vännen!

Jag andas ;-).... Lite blåst fick vi också men större delen av det idag. I alla fall kyla. Bara en grad brrrrrr. men solen skiner så det är bara att ta på sig och se glad ut hahaha.

Hoppas ni mår bra! Här är det bara fint.

Kramar i massor till er alla

 
Ingen bild

Eva N

25 februari 2012 22:46

Underbara bilder!! Så härligt att se lite vårbilder, här är det vinter än, även om det har försvunnit mycket snö. Jag tycker att ni är lika fenomenala både Mia & du!!
Hoppas ni hittar det ni ska ha imorgon när ni ska på klädjakt!
Ha det bäst! :-)
Kram

Trillingmamman

26 februari 2012 13:05

Hej Eva!

Tack för dina fina ord

 
madelein - mamma till sex

madelein - mamma till sex

26 februari 2012 11:20

Vad härligt det ser ut! Vi har strålande väder vi med så idag blir det nog en promenad ute :-)

http://barnenshjaltar.blogg.se

Trillingmamman

26 februari 2012 13:08

Åååh vad mysigt! Tänkte ta en promenad igår men var så slut på kvällen att det inte gick alls. Men plugga gjorde jag, så lite nytta.

Här skiner solen igen men det är något kallare så.. ut blir det ändå.

Ha en underbar söndag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Maria

26 februari 2012 12:02

Hej! Första gången här, men har läst en del inlägg. Vilken mysig familj ni har! Såg att vi fått varsin liten kille nästan samtidigt med! Härligt med stora familjer - har själv 5 barn varav de tre yngsta är pseudo-trillingar, det skiljer elva månader på tvillingarna och minsta lille gossen. Hoppas ni hittar mkt fint på klädbytardagen nu!

Kram Maria
htpp://blogg.mama.nu/fanea/

Trillingmamman

26 februari 2012 13:10

Hej Maria!

Välkommen hit och tack för dina fina ord!

Åh grattis till många barn, visst är det härligt :-).
Och du har nästan trillingar själv hör jag. Ganska smidigt när de är täta och många. Även om det också är jobb. Inte jobbigt dock. De har alltid varandra. Vad kul!! Hoppas de får mycket utbyte och glädje med varandra.

Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
Jennifer

Jennifer

26 februari 2012 13:44

Riktigt fina bilder! ♥

http://www.Maid.bloggplatsen.se

Trillingmamman

26 februari 2012 14:09

Tack så hjärtligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards