Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Trillingmamman - 2 mars 2012 09:08

Kaffebryggaren är på, barnen leker och jag sitter här en liten stund. En händelserik morgon har det varit. Thomas är med Isac på sjukhuset för vi vet inte riktigt hur han mår. Han grinar och tar sig för huvudet efter det att han slog sig igår. Han vill inte äta utan sitter bara och tårarna rullar så vi bestämde att det får bli ett besök. Bättre kolla en gång för mycket.


Jag har åkt på en förkylning som har satt sig på stämbanden för min röst existerar inte. Kan knappt prata. Finns nog kanske vissa i huset som uppskattar det för tillfället (med ironi i rösten). Får se hur dagen lider och hur mycket barnen utnyttjar det till max. Än så länge så går det bra och de leker så fint med lego.


Natten har varit helt underbar. Leon vaknade inte förrän halv sex i morse och ville ha mat. Och jag känner mig utvilad. Ännu en dag så skiner solen här och det väntas promenad för min del fram mot eftermiddagen. Jag och Mia skall ta den turen. Det lär bli att Mia får sköta snacket hela vägen då jag måste försöka och inte prata så mycket.

Ska också handla lite inför morgondagen och ta en repa med dammsugaren och golvmoppen. Som det ser ut nu så blir det fint väder och det passar bra med en premiärgrillning till lunch. Våra tre små fyller också tre år. Så det blir ett litet kalas och paket. Än så länge är de omedvetna om att det är deras dag i morgon. Men i morgon lär de förstå. Ska bli kul i lalla fall och kameran lär åka fram.


Nä, nog för att jag inte kan prata men nytta kan jag göra. Vill inte halka efter i schemat. Dags att avlägsna sig från datorn med andra ord.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards