Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Fortfarande sjukstuga

Av Trillingmamman - 7 mars 2012 19:49

Fick mig en sovmorgon vilket behövdes. Hostar på nätterna som bara den. Att ligga ner gör inte saken bättre. Och det blev inte så mycket sömn heller för den delen så den sovmorgonen var guld värd alla gånger. Tack kära make!


I övrigt så har dagen varit ganska lugn. Har inte gjort så mycket. Varit ute med barnen en lång stund förstås medan Thomas tog hand om Leon. En efter en droppade dom av och begav sig in igen tills det bara var Gabriel kvar. Själv stod jag och pratade med grannen och hade det trevligt. Fick också åka och handla ifred på eftermiddagen. Det behövdes fyllas på i skåpen. Så det blev min lilla egentid och ärligt talat ganska skönt också.


Fort har dagen gått i vanlig ordning och kvällen är redan här. Alla ligger i sina sängar. Själv ska jag sätta mig och läsa igen. Vem vet, lite wordfeud hinner jag nog med också. Ett stående kvällsnöje.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Helena H

8 mars 2012 23:06

Egentid behövs ibland för att ladda batterierna. Sen om man går på spa eller "bara" åker o handlar spelar mindre roll. Bara passa på att njuta av stunderna när de kommer. :)
Tänkte på en sak nu när jag läste ditt inlägg, hur är dina barn när de ska sova? Lägger de sig rätt nöjda på kvällen utan massa strul eller är det mycket tjafs o "bara måste gör det o det först" osv... ?
Är ju inget som angår mig egentligen, men är alltid intressant att få höra andras rutiner o hur vardagssaker funkar. Men jag förstår om du inte vill svara eftersom det är erat privatliv det gäller.
Ha det bra.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

9 mars 2012 08:23

Ja egentid är verkligen små stunder oavsett vad man gör, tycker jag :-).

Nej du får gärna fråga om sänggåendet. Jag lägger dem bara rakt upp och ner, pussar dom god natt, och sen somnar de efter en stund. Ibland kan de ha lite high life och busa men lugnar oftast ner sig. De är trötta på kvällarna.
Stora tjejen somnar senare men ligger och läser eller tittar på film. Inte så mycket "jag ska bara" innan faktiskt. De gör oftast som man säger. Men visst finns det dagar då de inte vill alls, men de är få :-).

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena H

14 mars 2012 01:49

Tack för ditt svar. :)
Skönt när läggningen funkar på kvällarna. Min dotter sov jättebra de tre första månaderna, sen var det fruktansvärda nätter tills hon fyllde fem år...hon hade nattskräck och växtvärk och ville helt enkelt inte sova. Sen när hon väl började sova hela natten trodde jag hon hade dött eftersom det var så tyst. :) Kan tänka mig att det skulle vara en mardröm att ha fler barn samtidigt om nätterna var så... Men allt brukar ju funka ändå, på nå knepigt vis.
Ha de bra. Kram från Söderhamn

Trillingmamman

14 mars 2012 08:23

Jag tror att de flesta barn har mardrömsperioder och sen att de kan känna av när de växer mycket. Sen är ju det olika från barn till barn också givetvis. Men när man har så många så tvingas de gilla läget mer och kanske inte tar upp dessa saker på samma sätt(jag kan ju givetvis ha fel). Men jag får den känslan lite.
Har varit ensam med Linn under nästan fyra år och hon pockade mer på min uppmärksamhet än alla barnen tillsammans så att säga. För att hon kunde och att jag hade den tiden mer. Självklart så försöker jag se de andra barnen och bemöta dem med sina frågor, känslor och allt vad det innebär. Men det blir ju inte på samma vis som när man har en.

Två av mina barn är nattvandrare och kommer gärna på nätterna för att sova i vår säng. Inte alltid att de gör väsen av sig och ibland kan de vara ledsna. Ofta är det inte i alla fall men det händer.

Med många barn så har vi något annat som suger musten ur en och det är när sjukdomar härjar. Då får man jobba ;-). Så man får igen det på ett eller annat sätt. Peppar, peppar så har magsjukan inte kommit hit på ett långt tag.

Må så gott. Försöker svara på alla frågor som skrivs hit så gott det går och när tid finns :-). Ha en underbar dag!!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards