Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Trillingmamman - 9 mars 2012 08:37

Lite kallsvettig blev jag tidigare i veckan då jag fick tillbaka resultat från mina prov i engelska och i svenska. Svenskan, inga problem. Nästan full pott igen (ger mig en klapp på axeln). I engelskan så var det bara ett meddelande med lite kryptiskt innehåll och en notis om att det inte gick så bra. Inga siffror eller text som gav en hint om vad som var fel. Det fick mig i alla fall att fundera lite tills jag träffade henne igår. Hade ett muntligt test tillsammans med att vi diskuterade provet som jag gjorde. Det var inte så farligt som jag trodde, inte att jag var helt körd i ämnet. Men dock lite grammatiska fel. Inget som inte går att råda bot på.




Bara att studera lite till så är den saken biff.


Fokus ligger mycket på samhällskunskapen just nu då jag har ett prov på måndag. Intressant läsning faktiskt vilket jag aldrig trodde att jag skulle säga om ämnet politik. Men jag har fastnat för det helt klart.


Vi har fått bakslag i vädret här och det kom en rikligt med snö under en natt. Det var som att vakna upp i en mardröm kändes det som. Barnen överlyckliga vilket är huvudsaken för nu kunde de åka pulka oh snowracer igen. Men det krossades snabbt. För marken är varm och även luften här så de kom inte många meter i backen i plusgraderna och töandet. Men det gick att rulla stora bollar och hoppa i snöhögar som jag skottade upp åt dem. Till kvällen så hade det smält bort en hel del och åter såg man barmarken.

Enligt väderprognosen så ska det bli kalasväder till helgen och början på nästa vecka bjuder på upp till femton grader. Så detta skyfall av lappmögel kan jag bortse ifrån just nu.


Promenaderna går som på räls just nu och jag har kommit in i en rutin där. Dessvärre så har inte cyklingen lagts på än då jag har drabbats av en fruktansvärd förkylning som satt sig på rösten och halsen. Och jag har en hosta som inte är av denna värld. Promenera kan jag göra men jag törs inte lägga på mer fysiska aktiviteter förrän jag är frisk. Att gå ger resultat det med även om det tar tid. Nu har jag tappat ytterligare ett och ett halvt kilo i vikt av att bara gå. Glad är jag, bara åtta kilo kvar.


Nu har jag suttit på tok för länge. Dags att ta tag i lite saker och förbereda inför lunch. Ska bara dricka upp kaffet först.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards