Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Trillingmamman - 15 mars 2012 19:13

Fick ett samtal idag som resulterade i att i morgon så får vi efterlängtat besök hit av min syster Elin och två av hennes barn. Har inte sett den minsta tjejen alls som hon fick i augusti förra året, och ser verkligen fram mot att träffa henne. De andra också givetvis! Tror det var påsken 2011 som vi sågs sist, sjukt länge sen och kul ska det bli att se dom alla.


Det blev en lång promenad idag med två av barnen, Julie och Lucas. Handlade också så det blev två flugor i en smäll. På hemvägen så var Julie inte den lyckligaste direkt och det var mindre kul och höra henne i två och en halv kilometer gnällandes. Hon har en riktig tuta ibland den lilla surbullen. Det var skor som flög, mössan åkte i backen och nappen for som en projektil åt alla håll. Stopp, plocka, stopp, plocka, stopp, plocka....

Hem kom vi till slut och det blev en fotbollsrunda utanför med grabbarna dessutom. Julie fick göra sällskap med pappa och Leon inne. Hon var inte alls sugen på att vara ute något mer, och definitivt inte efter den promenaden. Humöret blev bättre på kvällen sen.


Känner mig ruskigt trött just nu. Undrar hur det ska gå med studierna utan att jag somnar ifrån allt? Kaffe hjälper inte, det var många år sen den effekten försvann att det gjorde en pigg. Koffein är som sömnpiller, men gott. Får ta det som det kommer helt enkelt, det är nog det bästa. Kan inte förhindra det oundvikliga och får ta igen det i så fall när jag är piggare.


Ser i alla fall mycket fram mot morgondagen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards