Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Testing testing

Av Trillingmamman - 23 april 2012 13:15

Hur kan man vara så glad när man knappt sovit något på två dar och haft häcken full på dagtid? Känner att energin är på topp ändå konstigt nog. Kan vara för att jag längtar som bara den till fredag. En tur till Stockholm med några av barnen också som skall tillbringa helgen hos mormor och morfar och en hos sin pappa. Sen ska jag få ihop det med Bloggminglet, vänner, syster och föräldrar på träff innan jag åter åker tillbaka söderut. Det kommer som sagt bli ett fullt schema den helgen, men kul ska det bli och jag ser fram mot det mycket. Många jag saknar och vill krama.


Idag har vi inte gjort mycket. Barnen är ganska självgående och leker så fint. Julie fick något ryck och skrek som en stucken gris i över 30 minuter för att hon inte fick som hon ville. Och nej, hon hade inte gjort sig illa utan det var bara spel för galleriet nu-ska-vi-testa-mamma-och-se-hur-länge-jag-kan-skrika. En riktigt envis liten dam med ett sjujäklars humör. Det visade sig att hon sovit för lite och hon får vila en stund till nu, sen kan man hoppas att skriken har tystnat för resten av dagen och inte fortsätter. Det visar sig.


Promenaderna har gett resultat sakta men säkert på kroppen. Mer och mer försvinner. Förra veckan så måttade jag med måttband och ska nu på onsdag göra det igen. Det får ta den tid det tar. Bättre med måttband än våg för vikten kan ibland vara lite missvisande. Men ytterligare 2,5 kg har jag gått ner i alla fall så det borde bli några centimeters förlust lite här och var. Men det är inte så konstigt som jag har gått denna månad, bara förra veckan totalt gick jag 78 km enligt Sports-Tracker. Inte illa! Totalt har jag gått 179,34 km den här månaden och den är inte slut än. Och ikväll väntas en runda i vanlig ordning.


Nu ska jag ta mig en kaffe, igen. Det behövs fyllas på. Har suttit tillräckligt länge nu men som tur är så har jag snälla barn som leker så fint.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Kerra

24 april 2012 08:35

ärligt när barnen lker så fint, klar de ska testas haha , Filippa har mer eller mindre slutat testa mig men sin pappa, hmm undrar om han ngn ggn blir fri från det...*s* Hoppas du har tid för en fika snart, imorrn e jag ledig kanske kan du ngt då?

Trillingmamman

25 april 2012 19:46

Tack för fikastunden vännen

 
åsa

åsa

24 april 2012 08:37

Oj oj oj vad de kan testa, men det är ju bara att stå ut. Det vinner man ju på i längden.
Hoppas nu allt klaffar för dig i helgen och att inga sjukdomar förstör för dig.
Kram

http://trepojkarochentjej.blogg.se

Trillingmamman

25 april 2012 19:47

Ja gudars vad de kan små liven. Tur att man kan pusta ut och ta igen sig mellan varven. Det är inte så ofta men det händer...

Tack, hoppas det blir en helg utan sjukdomar också ;-).

Ha en underbar kväll och helg!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards