Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Många händer

Av Trillingmamman - 15 maj 2012 19:05

En riktigt mysig dag på alla sätt och vis. Det började med att jag fick strålande hjälp i köket vid lunchen och så här kan det se ut. Många glada hjälpsamma armar och frågvisa munnar.




Sen ut och springa med lite rastlösa barn. En lugn dag på egna tomten blev det.




Gabriel hade mest spring i benen som vanligt. Han och jag sparkade fotboll och fick till massor med skott. Här rätt in i häcken.




En dag utan sin sparkcykel kan han inte vara.




Lucas leker lite för sig själv.




Isac sitter och studerar en stund.




Sen kom buset igång och blicken går inte att missta sig från.




Linn får ett varmt välkommnande av sin lillasyster när hon kom från skolan.




Fina stora tjejen.




Pappa kommer med bilen och självklart så vill alla följa med, även Julie. Lite fika ute vankas.




Stor bil rymmer många vilket är praktiskt.


Ganska lugnt har det varit och inget speciellt har hänt. Skall avsluta den här kvällen med en lång promenad med Mia och sen ska jag plugga inför provet i svenska i morgon.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


                   

 
 
Ingen bild

Lilian

15 maj 2012 19:44

Roligt när dom får hjälpa till, det kan avta då de blir äldre...hahaLite bus skall man ha i blicken..ja dom är för goa alla. Tänk vad "stor" Linn har blivit ,hon är så söt ock...ha det gött, o lycka till m proven. Har regnat här, men nu uppehåll..är lite trött på regnet faktiskt..kram till alla

Trillingmamman

18 maj 2012 10:45

Ja det kan ju det, desto viktigare att lägga grunden när dom är mindre. Och dessutom så känner de sig duktiga och behövda när de får delta. Självförtroendet växer :-).

Här är det nu sol. Ha en underbar helg!!

Kramar Eva

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

15 maj 2012 19:56

Härliga bilder..
Så grönt ni har det,bara längtar tills vi får det :-D

Både jag och barnen har redan börjat känna av pollen så det är kanske på väg.:-D.

Ha en jättebra promenad och en trevlig kväll

Mvh camilla

http://minstorafamilj.seamilj.se

Trillingmamman

18 maj 2012 10:47

Åååh här ska det bli soligt och vad jag förstår mer värme också. Känns avlägset att ni inte fått det än med tanke på att det snart är i slutet på maj. Sommaren är kort :-/....

Fy för pollen. Det har härjat här ett tag nu och allt blommar som bara den..snörvel snörvel..

Hoppas magen mår bra och resten av barnen. Massor med kramar från oss alla och ha en riktigt underbar helg!

 
Ingen bild

Johanna

16 maj 2012 09:42

Goa barn!
Underbara bilder som vanligt!

Trillingmamman

18 maj 2012 10:48

Tack så hjärtligt

 
tingelingelingan

tingelingelingan

16 maj 2012 12:00

Sparkcykel är en av de bästa saker vi köpt till barnen. Nu är det främst 2-åringen som far runt på sin lilla rosa trehjuliga sparkcykel. Hon önskar sig dessutom en studsmatta. Vi har lovat att köpa en till henne(eller alla barnen naturligtvis) Vi har redan slitit ut två stycken så jag vet att även det är en bra investering =)

http://tingelingelingan.bloggplatsen.se

Trillingmamman

18 maj 2012 10:50

Sparkcykel var en bra investering, likaså cyklar. Barn vill ju röra på sig och det behövs verkligen med :-).

Ja vi hade en studsmatta vi också men det gick sönder hahaha. Blir väl och investera i en ny antar jag :-).

Gabriel önskar sig rullskridskor men jag vete faan om jag vågar släppa honom på det haha. Galningen själv.

Hoppas ni får en riktigt fin helg, solen skiner här mellan varven.

Kramar Eva

 
Jennie

Jennie

18 maj 2012 23:57

Gu va underbart med så många barn, all heder åt dig....jag som klagar ibland fast jag bara har två :)

http://www.dejodesign.blogg.se

Trillingmamman

19 maj 2012 09:08

Fast jag tycker man får klaga ändå oavsett antalet barn, det finns ju mer eller mindre jobbiga stunder eller perioder av trots. Och även dåliga dagar :-). Det ligger i människans natur... :-).

Tack för dina fina ord och må så gott denna soliga helg!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards