Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Trillingmamman - 21 maj 2012 19:46

Man får ta tillvara på dagar och speciellt när det är så fint väder också. Den här helgen har vi njutit kan man säga. Och idag har termometern visat upp mot 25 grader vilket har varit underbart. Igår kväll kom det en skur på kvällen som efterlämnade sig en stor regnbåge att skåda.




Häftigt och se faktiskt.




Gjorde i ordning baljor som barnen fick bada i och som alltid så uppskattar dom det. Isac njuter förstås.




Alexander har blivit en riktig badanka och ligger i länge. Behöver inte säga att han hade kul också och njöt för fulla muggar.




Lucas tog en egen hink och hittade något intressant... i örat.




Gabriel var smart han och väntade tills alla de andra var klara. Då passade han på och vila lite innan...




... han fick ryck och plaskade vilt omkring sig. Skoj var det allt.




Tvättade bilen gjorde vi också och här får Isac prova på att hålla slangen. Sen tröttnade dom och invaderade hela gatan genom att springa upp och ner.




Thomas riggar upp tält på tomten till barnen. Här ska mysas.




Alla hjälps åt... eller njae. Roligare och rulla eller titta på. Smittsamt, ska en ska alla. Utom Gabriel.




Leon njöt i skuggan han med och fick en dos frisk luft.


En intensiv dag med mycket njuta på schemat. Allt detta lapande av sol har gjort att trädgårdsarbetet har blivit lidande. Inte vattnande av växterna utan mer rensande av rabatterna. Det skulle verkligen behövas (förlåt grannar för att det ser ut som ett bombat skithus bland buskarna). Kommer att ta det när jag kan, tyvärr väntas en intensiv vecka och helg men påbörja lite smått är nog ingen omöjlighet. När man väl börjar så går det av bara farten..... Men det beror helt och hållet på hur barnen är. 


I kväll ska jag ägna mig åt mina studier. Efter det ska jag ta mig ett långt varmt bad och njuta resten av tiden.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


               

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards