Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Trillingmamman - 28 juni 2012 08:02

Solen skiner här och faktiskt så har vi har haft det vädret de senaste två dagarna. Har njutit som bara den, trots den tråkiga incidenten igår. Kan kortfattat säga att jag blev lurad på pengar. Surt, men jag väljer att gå vidare ändå. Fick skriva av mig och det är ju det jag har bloggen till för i många avseenden. Blev av med en sak värt pengar, egentligen ingen "big deal". Har trots allt det käraste man kan ha kvar, familjen och barnen.


Idag känner jag mig laddad för lite fotografering. Ska se om jag tar mig i kragen och gör det också. Väljer att ta dagen som den kommer och inte planera så mycket. Nu är det semester och sol, inga måsten. Livet är för kort för att gräva ner sig.


En intressant iaktagelse efter att ha läst mycket ur psykologiboken och fått upp ögonen för ämnet är att så många människor av någon anledning väljer att leva i dåtid och älta i det förflutna. Vi ska alla möta det som är oundvikligt, nutiden och framtiden. Varför väljer man att backa bakåt? Det är tyvärr så de flesta människor fungerar (har med hjärnan att göra vilket jag läste ur boken). Vi minns det negativa bättre och för att det positiva skall ta över så får vi anstränga oss så mycket mer. Konstigt för det borde vara tvärtom. 


Idag väljer jag att knyckla ihop det negativa och kasta det bakom mig. Solen skiner, jag skall njuta så mycket det går och bara vara mig själv. Det ser ut att bli en fin dag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards