Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Dop

Av Trillingmamman - 26 juli 2012 21:42

Idag var det dop för lilla Zacharias. Tog med mig kameran givetvis och ett gäng glada barn. God mat var det och det fanns tillgång till leksaker för de mindre. De hade så roligt kan jag säga, och jag med. Låter bilderna tala.


 


I kyrkan måste man uppföra sig, Julie är som vanligt med på noterna.


 


Alla står upp och sjunger så givetvis så står trillingarna också (lucas, Alexander och Isac), de fattade inte riktigt det där. Upp, ner, upp, ner och upp igen.


 


Här blir han döpt och han tyckte vattnet och dopfunten var intressant.


 


God mat, plock med smått och gott. Inte gick man därifrån hungrig direkt. Rullade ut till bilen sen.


 


Lekte gjorde dom små, här är Isac.


 


Gabriel hittade allt då det är samma lokal som öppna förskolan. Där vi har varit förut förstås och lekt.


 


God fika var inte helt fel. Barnen blev små bullmonster.


 


Ett mycket suddigt kort men så rolig hon ser ut. Julie kom springandes och busade som vanligt. Kunde inte låta bli, synd bara att det blev som det blev med kvaliteten. Yrväder det är vad hon är.


Nu är man åter hemma och alla sover nu i sina sängar sen många timmar tillbaka. Trötta var de alla efter i dag. Jag med för den delen, ska lägga mig ner i soffan och bara ta det lugnt. Tack Mia och Thomas för idag!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
mia

mia

26 juli 2012 22:41

Ååå vilka underbara kort... Tack vännen för allt !! Du är en underbar vän... Och dina barn skötte sej så otroligt fint under hela festen... Både i kyrkan och efteråt.. kram kram

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena H

27 juli 2012 00:20

Härlig bild på Zacharias. Ser ut som om han gärna skulle vilja dyka ner i vattnet. :)
Och Julie, vilken underbart go tjej, och vad bra hon blir på bild! :)
Tycker det ser ut som att pojkarna börjat växa om sig, de var så olik sig på dessa bilder tycker jag, särskilt trillingarna, men även Gabriel. Kul att se hur barn förändras under olika årstider. :)
Hoppas ni har det varmt o soligt hos er.
Ha det bra.
Kram från Järvsö(Söderhamn)

Trillingmamman

29 juli 2012 11:46

Ja han ville komma åt vattnet ;-). Tack för fina komplimanger

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

27 juli 2012 11:10

Shit de är så lika dig hela högen! Bilden på Zacharias är ju för skön haha.

http://madelein.se

Trillingmamman

29 juli 2012 11:47

Tycker du??!! Jag tycker de är lika Thomas :-). Ja Zachis blev störtskön han på bilden. Ville solklart ta sig ett dopp vilket jag förstår :-).

Hoppas ni alla mår bra och har lite sol på er.

Kramar från alla oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards