Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Höst?!

Av Trillingmamman - 7 augusti 2012 18:52

Ja nu är nog hösten här snart. Vädret idag har varit allt annat än fint. På min förmiddagspromenad så gick jag förbi ett dagis där barnen hade på sig galonbyxor, tjocktröja och gummistövlar. Det oundvikliga är alltså på väg, hösten. Men trots regn så gör jag mina promenader ändå. Har kommit in i det så bra och jag har mitt mål framför mig klart och tydligt. Bättre mår jag också för den delen så det är bara positivt.


Det blev en dag inne idag och Kerra kom på fika på eftermiddagen, TACK! Annars hade jag nog slitit av mitt hår. Rastlös som bara den har jag varit och det ska bli skönt (med blandade känslor) när de börjar på dagis. Tror barnen är redo för det också.


Annars har det inte hänt så mycket idag! Nu ska jag ta en kaffe och förbereda mig lite inför kvällen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Kerra 4barnsmamma

Kerra 4barnsmamma

7 augusti 2012 19:07

Så skönt med spontana besök, tack for kaffet och tjat stunden, alltid lika trevligt, kram kram

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

8 augusti 2012 10:22

Alltid lika trevligt gumman

 
Ingen bild

karin

7 augusti 2012 19:21

Hej. Nu ha jag missat något tror jag. :-) vem/vilka ska börja dagis. Kram

Trillingmamman

8 augusti 2012 10:23

Hej Karin!

Trillingarna och Gabriel skall börja på dagis nu i augusti. De kommer bara att få gå femton timmar som är lagda tisdag till torsdag. De börjar komma upp i åldern och behöver röja mer och träffa andra vilket märks tydligt.

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Anna

7 augusti 2012 21:40

Hej Eva,

Kanske har du några bra råd att komma med till den här tjejen?
http://www.familjeliv.se/Forum-4-252/m66101134.html

Hon väntar trillingar och har idag en fem-månaders. Är osäker på hur många månader ni har mellan Gabriel och trillingarna men gissar att du är en av de få som faktiskt vet en del kring det här! :)

Trillingmamman

8 augusti 2012 10:16

Hej!

Har kontaktat henne via tråden på fl. Sen är det upp till henne givetvis om hon vill höra av sig.

Ha en bra dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Sofia

8 augusti 2012 09:23

Hej Eva
Håller med om att hösten närmar sig. Idag tände vi ljus vid frukostbordet å byxorna har åkt på. Igår vid 9 tiden var det ganska mörk å det känns lite tungt att tänka på overaller, snö å kallt men bara man läser din blogg så kommer en massa positiv energi över en så det känns bra. Här väntar 2 töser på att få börja på dagis i nästa vecka. Skrämmande men der blir bra, ska ta tag i pluggandet oxå
Ha det gutt!! Sofia

Trillingmamman

8 augusti 2012 10:26

Hej hej!

Älskar tända ljus, speciellt i höstmörkret. ja det är oundvikligt att den mörka årstiden ska komma, man får göra sitt bästa. Snart är det dags för inhandling av allt som behövs på dagis och för denna årstid.

Tack för fin feedback

 
petra

petra

8 augusti 2012 20:45

Hej hej
Ja du, hösten tycks vara på intåg skriver jag samtidigt som jag ger ifrån mig en enorm suck. Känns som man behöver mera sol innan den långa hösten & vintern...=(
Ja du, tror oxå att mina barn är i behov av dagis/skola. Jag e iaf =) Nej men skämt åsido. Dom behöver den stimulsen helt klart.

kram

http://zupermamman.blogg.se

Trillingmamman

9 augusti 2012 09:29

Hej hej!

Jag suckar också, men kan tyvärr inte göra något åt vädergudarna. Har dock en resa att se fram mot i vår. Tänker inte uppleva en sommar till som denna utan att ha fått smaka på sol i sammanhängande en vecka åtminstone ;-).

Kunde inte ha sagt det bättre med stimulansen. De kräver mer ju äldre de blir och jag tror bara det gör dom gått att komma hemifrån lite. Har även anmält min fyraåring till så kallat Knatteskutt med diverse lekar med boll och redskap. Han är mer aktivare än de andra.

Sen tycker även jag att det ska bli skönt med lite andrum och med bara två hemma. Det skäms jag inte för att säga, är mänsklig ;-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards