Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Så var den lördagen förbi...

Av Trillingmamman - 11 augusti 2012 18:38

Idag har det varit riktigt fint väder och morgonen började lugnt för oss alla. Skönt och inte stressa. Nog för att tvätten har blängt på mig men jag blänger tillbaka. Tog en redig runda runt sjön och gjorde ett ärevarv, så det slutade på över milen. Bättre att slå ihop till en enda rutt så har jag kvällen fri. Måste ändå ha det sen då skolan snart börjar och djupdykning i böckerna tar vid. 


På fredag kommer min älskade dotter hem. Hon är saknad! Vet dock att hon har det bra hos pappa, som alltid! Men i och med att hon har varit borta länge så saknar man henne. Hon får mer än gärna komma hem nu.


Det är inte heller långt kvar till Mammabloggkryssningen vilket jag också ser fram mot. Och helgen efter det händer det också roligheter. Känns skönt då man vet att hösten, kylan och mörkret närmar sig. Ska man blicka tillbaka denna sommar så har den varit lugn för oss men det har verkligen behövts också av olika anledningar. Man måste inte boka upp sig upp till tandknölarna jämt. Varför inte tillåta sig och bara vara ibland. För min del så har det varit mer än välkommet. Det man har saknat är och bada, eller barnen i alla fall. Nu finns Arena Skövde så vi får väl besöka det stället lite oftare. Och helt utan bad har vi inte varit då vi har hällt upp baljor på baksidan med behagligare temperatur än i riktiga vattnet. Dagarna med sol har lyst med sin frånvaro denna sommar vilket har varit trist.


Nu är barnen sanerade och bytta på, kvällsstädningen gick som ett race så nu kan vi bara sätta oss och ta det lugnt för den här dagen.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards