Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Ny vecka igen

Av Trillingmamman - 13 augusti 2012 10:59

Med Nickelback på Spotify så är det en fröjd att sitta här denna morgon som för övrigt har varit helt underbar, och är fortfarande. Väldigt lugnt just nu och jag har hunnit med en hel del i tvättväg. Kör på tills det är dags att laga lunch här snart. Tänkte att jag skulle hinna med och blogga lite först.


Igår var det superfint väder ute och vi tillbringade en hel del med och leka och pyssla. Thomas hjälpte barnen och bygga lite. Kanske man inte ska skriva då det lär bli ramaskri, men det var ett litet armborst till Gabriel bland annat. Han får dock bara skjuta när vi är med så det är under kontrollerade former. Och inga vassa delar finns, så nu vet ni det. Alla var på gott humör.


 


Julie har varit på strålande humör i ett par dagar och inte alls gnällig som hon kan vara, där av jag kallat henne för surbulle. Men lite av trotsen tycks ha lagt sig och hon skrattar verkligen. Skönt och se.


 


Alexander har blivit riktigt kaxig, han som annars brukar vara lugn. Verkar som om han och Julie har bytt skepnad. Bra ändå att han trotsar för det tillhör utvecklingen. Allt är som det ska med andra ord. Hade varit orolig om de inte hade haft humör.


Efter många timmar ute så var barnen ganska trötta. Och medans jag gjorde maten så lugnade de ner sig med en film.


 


Skön bild. Nästan alla fick plats förutom Alexander som valde att lägga kuddar på golvet och se Smurfarna därifrån.


Klockan tickar på märker jag och nu är det dags att förbereda lunchen. Har rester kvar så det tar inte så lång tid och göra det. Vädret ute är inte så fint, men det regnar åtminstone inte. Är ändå på gott humör. Ett par dagar kvar så får jag träffa Linn och sen är det skola på måndag nästa vecka. Härligt att komma in i lite rutiner. Inte för att vi avviker från dem så mycket fast det är "semester". Ha det gott alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

13 augusti 2012 11:23

Önskar dig en UNDERBAR kommande vecka.....
Helt UNDERBARA bilder som vanligt.....
Har oxå en hel del tvätt OM du fortfarande är sugen efter ditt är taget ;0))

Kram på Dig

Trillingmamman

13 augusti 2012 12:17

Åååh tack detsamma

 
Ingen bild

Helena H

13 augusti 2012 18:09

Härlig bild på gänget i soffan. :)
Blir kul att se hur mycket Linn har vuxit om sig under sommaren, är ju då det verkligen brukar synas. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

13 augusti 2012 18:51

Visst var den rolig bilden ;-)...

Ja hon lär ha vuxit. Nu var hon hemma en vecka i somras men jag mätte henne aldrig. Det hinner som sagt hända mycket :-). Och det ska bli kul och se henne igen.

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards