Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Trillingmamman - 22 augusti 2012 17:08

Vi har en ny inneboende här i huset. Och inte vem som helst utan en krabat på åtta ben och något större än en tändsticksask. Thomas ville fotografera den men tordes inte gå nära så jag fick hålla i asken och han i kameran. Ju närmare jag kom desto mer rörde spindeln på sig.


 


Och när blixten gick av så blev det ett par snabba ryck i benen på spindeln. Det fick Thomas att skrika som en gris, hoppa baklänges ner för pallen som vi stod på och hjula ut i hallen fortare än en fis. Känner mig smått döv-light på mina öron. Trodde inte han var så skraj faktiskt och ska egentligen inte driva med såna känslor, vet hur jag känner inför getingar (ryser). Nå väl, den var ganska stor. Tyvärr så fnissade jag till lite i mitt sinne (förstå mig rätt nu men när en karl på 90 kg vrålar för en spindel så... tja... resten kan ni lista ut...)


Det blev jag som skulle mota ut den också och det var en envis rackare som hela tiden ville tillbaka in. Trots att jag tog till stora sopborsten. Kände mig lite som i reklamen där spindeln får mannen på rygg och drar ut honom ur rummet efter att han hånat frugan som skrek. Envis var den kan jag tala om men nu är i alla fall Imse Vimse borta från garaget. Och Thomas lär nog kolla en eller hundra gånger innan han går ner dit igen för att fixa med sina saker.


 


Är det någon som vet vad det är för typ av spindel?


Nu måste jag spola mina öron lite för det ringer fortfarande efter makens illtjut. Kan tala om att vi stod på samma pall.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 augusti 2012 12:42

Hänger inte läpp för det. Fick det bekräftat idag att jag inte kom in på varke Medicin 1 eller Psykiatri 1. Då gör jag som så att jag byter ämnen och tar dom den här terminen i stället och söker på nytt till nästa omgång. Hade turen att träffa på Mia nere vid skolan och hon sa bara kort och gott:


-Men haka på Naturkunskapen.


Det satte griller i huvudet på mig. Sprang in till studievägledaren och meddelade att jag ville hoppa på Naturkunskapen i stället eftersom jag inte kom in på de andra. Hon tittade lite undrande på mig då jag sa att jag även ville gå den kursen denna termin och på 15 veckor. Fick frågan då om jag var säker på det och inte ville förlänga studietiden. Nej, det vill jag inte. Jag tar fem ämnen denna termin och är fast besluten att jag ska klara det. Inget stoppar mig just nu. Har redan beställt böcker och har upprop på fredag så jag har i princip redan startat kursen i mitt huvud. Bara lite ändringar hos CSN som krävs, vilket jag försökte mig på men deras sida havererade mitt i och jag antar att det är mina frekventa besök dit med alla ändringar som stökar till det (säger jag med ironi i rösten).

Tycker det är en fantastisk möjlighet vi har i Sverige att kunna studera på det här viset. Jag hoppar mer än gärna på det för att kunna skola om mig. Det är nu eller aldrig, och jag väljer nu. Är redan taggad upp till tandknölarna för det jag brinner för. Tack Mia för sparken i arslet!


Tog en kvällspromenad igår ganska sent så det blev inget bloggande för min del. Tar det nu i stället. I morgon kommer jag ha fullt upp också med två upprop och en handledartid. Hade en tid idag också och det gick fortare än att jag hann säga bu. Men så var det också en lärare som jag haft tidigare i historia som jag nu har i religion. Han vet vem jag är och säkert också vad jag vill, så snabba bud blev det. In och ut genom dörren, fylla på lite papper sen klart.


Regnet öser ner här just nu. Lite trist. Barnen leker inne och det fungerar utmärkt. Funderar på om man skulle bege sig ut för lite handling eller om jag ska ta det i morgon i stället. Har inte bestämt mig än. Behöver handla ganska mycket inför måndagen då barnen börjar på dagis. Tänker lite till innan jag fattar ett beslut. Just nu sitter jag med kaffekoppen i högsta hugg och njuter. Ska snart sätta mig på golvet och bygga lite tågbanor.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards