Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under augusti 2012

Av Trillingmamman - 13 augusti 2012 10:59

Med Nickelback på Spotify så är det en fröjd att sitta här denna morgon som för övrigt har varit helt underbar, och är fortfarande. Väldigt lugnt just nu och jag har hunnit med en hel del i tvättväg. Kör på tills det är dags att laga lunch här snart. Tänkte att jag skulle hinna med och blogga lite först.


Igår var det superfint väder ute och vi tillbringade en hel del med och leka och pyssla. Thomas hjälpte barnen och bygga lite. Kanske man inte ska skriva då det lär bli ramaskri, men det var ett litet armborst till Gabriel bland annat. Han får dock bara skjuta när vi är med så det är under kontrollerade former. Och inga vassa delar finns, så nu vet ni det. Alla var på gott humör.


 


Julie har varit på strålande humör i ett par dagar och inte alls gnällig som hon kan vara, där av jag kallat henne för surbulle. Men lite av trotsen tycks ha lagt sig och hon skrattar verkligen. Skönt och se.


 


Alexander har blivit riktigt kaxig, han som annars brukar vara lugn. Verkar som om han och Julie har bytt skepnad. Bra ändå att han trotsar för det tillhör utvecklingen. Allt är som det ska med andra ord. Hade varit orolig om de inte hade haft humör.


Efter många timmar ute så var barnen ganska trötta. Och medans jag gjorde maten så lugnade de ner sig med en film.


 


Skön bild. Nästan alla fick plats förutom Alexander som valde att lägga kuddar på golvet och se Smurfarna därifrån.


Klockan tickar på märker jag och nu är det dags att förbereda lunchen. Har rester kvar så det tar inte så lång tid och göra det. Vädret ute är inte så fint, men det regnar åtminstone inte. Är ändå på gott humör. Ett par dagar kvar så får jag träffa Linn och sen är det skola på måndag nästa vecka. Härligt att komma in i lite rutiner. Inte för att vi avviker från dem så mycket fast det är "semester". Ha det gott alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 11 augusti 2012 18:38

Idag har det varit riktigt fint väder och morgonen började lugnt för oss alla. Skönt och inte stressa. Nog för att tvätten har blängt på mig men jag blänger tillbaka. Tog en redig runda runt sjön och gjorde ett ärevarv, så det slutade på över milen. Bättre att slå ihop till en enda rutt så har jag kvällen fri. Måste ändå ha det sen då skolan snart börjar och djupdykning i böckerna tar vid. 


På fredag kommer min älskade dotter hem. Hon är saknad! Vet dock att hon har det bra hos pappa, som alltid! Men i och med att hon har varit borta länge så saknar man henne. Hon får mer än gärna komma hem nu.


Det är inte heller långt kvar till Mammabloggkryssningen vilket jag också ser fram mot. Och helgen efter det händer det också roligheter. Känns skönt då man vet att hösten, kylan och mörkret närmar sig. Ska man blicka tillbaka denna sommar så har den varit lugn för oss men det har verkligen behövts också av olika anledningar. Man måste inte boka upp sig upp till tandknölarna jämt. Varför inte tillåta sig och bara vara ibland. För min del så har det varit mer än välkommet. Det man har saknat är och bada, eller barnen i alla fall. Nu finns Arena Skövde så vi får väl besöka det stället lite oftare. Och helt utan bad har vi inte varit då vi har hällt upp baljor på baksidan med behagligare temperatur än i riktiga vattnet. Dagarna med sol har lyst med sin frånvaro denna sommar vilket har varit trist.


Nu är barnen sanerade och bytta på, kvällsstädningen gick som ett race så nu kan vi bara sätta oss och ta det lugnt för den här dagen.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 10 augusti 2012 16:07

Hela förmiddagen gick åt till just ingenting. Så skönt att bara njuta av lugnet. Barnen var som små tända ljus. Dessutom så regnade det med och jag var förberedd på att det skulle vara skitväder hela dagen. Men solen bröt sig fram och det passade gott att ta sig ut en sväng.


 


Regniga dagar medför att när solen tittar fram så blir barnen som kalvar på grönbete. Här kör dom race på cyklar och bilar.


 


Gabriel ville inte ut först men kom igång efter en stund.


 


Isac är väldigt trotsig just nu och ska bara cykla ner för den lilla backen.


 


Som jag trodde så gick det inte speciellt bra...


 


... och cykeln fortsatte av sig själv utan Isac.


 


Julie som studerade nyfiket kom sedan rusandes ner för backen hon med.


 


Leon njöt en stund ute.


Som vanligt kom det en regnskur till. Bara att gå in igen. Och nu när man tittar ut så skiner solen. Tror vi har svängdörrar här hemma. Snart vankas det en lång promenad för min del och sen ska jag förbi affären med för att handla fredagsmyset. Först en kaffe.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 9 augusti 2012 21:22

Fick med posten mitt antagningsbesked och jag kom in på Religionskunskapen. På den andra kursen står jag som femte reserv. Dom ämnena jag verkligen vill läsa står jag som reserv på, bara gilla läget och hoppas att jag kommer in ändå. Det visar sig på måndagen då jag börjar.


Idag har det varit riktigt fint väder. Trodde inte det till en början då det var ganska molnigt. Till slut så bröt det upp och solen tittade fram. Så har det varit i stort sett hela dagen. Riktigt skönt. Och jag har njutit som bara den.


Promenader har det blivit också och jag har kommit in i det hela ganska bra. Kör hårt med andra ord. Det blev en riktig långkörare på förmiddagen och jag är ganska trött. Så det blir bloggning från soffan idag.


Nu ska jag bara krypa ner och mysa.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 7 augusti 2012 18:52

Ja nu är nog hösten här snart. Vädret idag har varit allt annat än fint. På min förmiddagspromenad så gick jag förbi ett dagis där barnen hade på sig galonbyxor, tjocktröja och gummistövlar. Det oundvikliga är alltså på väg, hösten. Men trots regn så gör jag mina promenader ändå. Har kommit in i det så bra och jag har mitt mål framför mig klart och tydligt. Bättre mår jag också för den delen så det är bara positivt.


Det blev en dag inne idag och Kerra kom på fika på eftermiddagen, TACK! Annars hade jag nog slitit av mitt hår. Rastlös som bara den har jag varit och det ska bli skönt (med blandade känslor) när de börjar på dagis. Tror barnen är redo för det också.


Annars har det inte hänt så mycket idag! Nu ska jag ta en kaffe och förbereda mig lite inför kvällen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 augusti 2012 19:04

Nu är det dags för omgång två i röstningen av KappAhls XLNT Model Search 2012. Tack vare er så gick det bra sist, nu kan det bara gå ännu bättre. Här kommer min systers ord:


TACK så mycket för era kommentarer och röster! Nu behöver er hjälp igen, deltävling 1 är avslutad (där jag med er hjälp fick 278 röster) och nu pågår deltävling 2!
Rösta VARJE dag tom den 15 augusti, det går tydligen bra att rösta både via mobil och dator, vilket innebär att du kan ge två röster varje dag! Tack på förhand! /Jenny

 


Ni kan rösta HÄR, din röst behövs!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 5 augusti 2012 16:00

Usch, får man säga så? Men jag längtar nu mera till skolan och dagis har börjat. Krafterna är allt annat än på topp, men jag har fått en liten kick till att börja gå promenader igen. Jag ser resan framför mig och jäklarns vad det har gett mig ny energi. Saknar min stora tjej också och om två veckor så får jag se henne igen. Vet att hon har haft det toppen hos sin pappa, men en varm kram från henne skulle sitta fint. Veckan som kommer så slipper jag nog oroa mig mer, då kommer beskedet om jag kommit in på de sista kurserna jag sökt. Är lite nervös faktiskt.


Idag tog jag med mig Gabriel på min promenad och han kämpade så tappert. Vi kastade kottar, tittade på djur, kände på vattnet och pratade massor. Han orkade inte gå hela vägen så jag fick leka häst och ha mitt lilla skavsår på ryggen stundtals. Det gick det med, mysigt var det och ha egentid. Kommer ta rundan ikväll igen eftersom jag vill gå på snabbt för att det ska ge effekt (ni ser, jag har massor med krafter), för jag är konstigt nog inte trött. 

Det jag funderar på är att införskaffa mig i en joggingvagn eller liknande för då kan jag ta med barnen på rundan en och en, vet att dom inte orkar gå hela sju km och det begär jag inte heller. Jag tror att dom skulle uppskatta att få följa med och då kan dom sitta med i stället. Plus att jag får lite extra släp som ger mer träning (jag är inte klok, jag vet).


Snart är det dags för middag och jag tänkte mig kyckling curry och ris, det var ett tag sen. Barnen är lite kvällströtta och ingen ville riktigt vara ute nu på eftermiddagen. De var ute en lång stund på förmiddagen och Gabriel som har gått förstår jag fullt ut att han inte har krafter kvar, dock är han fortfarande vaken.


Nu ska jag ta tag i lite sysslor och invänta kvällen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 3 augusti 2012 15:03

Lite hyss på morgonen har det varit. Isac har roat sig med och pilla in en CD-skiva, förvisso i facket, men på fel ställe. Den går inte att få ut och CD-läsaren är obrukbar. Jippi! Mindre glad för den händelsen som skedde då jag lagade lunchen.


 


Gabriel som är en hungrig kille sitter på bänken och väntar snällt.


 


Alexander äter på fingrarna så länge. De var duktigt sugna på spaghetti och köttfärssås. Och det gick åt också.


 


Isac spelar oskyldig och kramar snabeldraken lite. 


Som alltid när det är mycket runt omkring så brukar jag drömma mig bort, tittade på resor till värmen bland annat. Sommaren har varit allt annat än rolig och jag är så beroende av den för att må bra. Nästa sommar vill jag inte ha det så här utan jag tänker åka iväg, punkt slut. Så jag slängde ut en fråga till min kära syster Anna och fick napp. Gissa om det blev eld i baken på mig. Nu har man något att se fram mot under den mörka tiden här. Lusten till allt kom tillbaka på en gång. Nu ska jag bara slänga ut frågan om barnvakt till mina föräldrar också...


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards