Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under augusti 2012

Av Trillingmamman - 2 augusti 2012 10:15

Nu har jag hittat något som passar Gabriel som handsken i handskfacket, Knatteskutt heter det. Gissa om den lille mannen blev överlycklig. Nu får man som tur är prova på två gånger innan man bestämmer sig helt. Egentligen kan jag tycka att det är tidigt i åldern att börja på någonting men barn är så olika. Jag brukar fråga, och några har provat. Och vill man inte gå på någonting så är det okej det med. Linn har väntat i flera år nu på att få ta sånglektioner vilket hon nu kan göra i höst (man måste vara tio år). Nu har jag två stycken som förmodligen kommer att vara riktigt glada i höst. Förskola, skola och aktiviteter är sådant som dom gillar. Trillingarna får vänta ett år till, även om de lade fram sin önskan om att få börja. Tittade på nätet och deras hemsida och det var från fyra år. Så med dom sparkar jag boll på fotbollsplanen ett år till.


Ett stort TACK till er som röstat på min syster i KappAhls XLNT Model Search 2012, ni kan rösta fram till 15 augusti.


  



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 1 augusti 2012 12:58

Hjälp min syster och rösta på hennes bidrag som modell hos KappAhl XLNT Model Search 2012. Man behöver inte vara trådsmal för att vara modell, håller med henne fullständigt. Man duger precis som man är och det sitter inte i vikten, det sitter i ens personlighet. Din röst betyder mycket och ni kan rösta HÄR.



Tack för ditt bidrag!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 1 augusti 2012 09:24

Igår var det en riktig funderardag för min del. Det är mycket som snurrar i huvudet och jag har känt mig nere och deppad länge. Gick en lång promenad och rensade huvudet och bestämde mig för att just idag, eftersom det är en ny månad, så ska jag ta tag i mig själv. Har haft en välförtjänt vila då man har varit omgiven av energitjuvar som dels har sugit musten ur en, men också en rad av tråkiga händelser har påverkat mig negativt. Jag känner att det ska inte få ta överhand. Har också upplevt positiva saker och roliga människor så helt kasst har det inte varit. Tyvärr är det så att det negativa har en benägenhet att ta över lite, speciellt om det bara matas på utan avbrott.

Nu är det augusti och denna månad är späckad av roliga händelser och lite events vilket jag ser fram mot mycket. Samlar nu krafter till allt detta.


Skolan börjar snart också och det ska bli mycket roligt och få börja läsa igen. Väntar svar från några kurser också som jag inte vet om jag har kommit in på. Hoppas att jag kommer in på kursen där jag står som åttonde reserv, men har i förebyggande syfte sökt andra. Väntar med spänning!


Igår hade vi middagsgäster, våra underbara grannar. Tack för trevligt sällskap! Det behövdes en frisk fläkt alla gånger för att tänka på annat lite. 


Idag ska jag ta mig ut för att träffa ännu en god vän, Kerra. Först lite morgonbestyr, kaffe och påklädning.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards