Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Trillingmamman - 2 september 2012 19:54

Igår var det kanonväder och vi tillbringade större delen utomhus så klart. Små killar och tjejer roade sig med att rita.


 


Alexander ritade sin första huvudfoting på gatan. Var tvungen att ta fram kameran och ta bild förstås. Han var så stolt över sitt konstverk.


 


Isac hade också roligt och visar upp sina färgglada händer.


 


Lucas han njöt av värmen och solen, precis som jag.


 


Julie lyckades sätta sig på de flesta konstverken och fick svenska flaggan i baken.


 


Linn hjälpte mig stundtals inomhus då jag fick ett ryck och rensade ur i stort sett alla barnens garderober. Fem kassar bort blev det och jag insåg snabbt att det behövdes fyllas på igen. Passade bra eftersom det var klädbytardag i Frejahallen idag. Armbågarna fram och två stora IKEA-kassar med mig i sällskap av Mia och Linda. Linn och Felicia var också med på turnén. Gissa om vi hittade kläder!


 


Nu har barnen uppsättning med kläder igen och glada blev allihopa också. Idag har jag rensat ut även min garderob och insåg snabbt att jag också måste fylla på lite. Så jag har fått mycket gjort denna helg och har haft fullt upp alla timmar på dygnet känns det som.


 


Leon både kryper och sitter. Här går det undan måste jag säga. Från den ena dagen till den andra.


 


Julie ger mig blicken när jag säger att det är snart dags att gå och lägga sig. Inte populärt för fem öre.


 


Lite syskonmys på kvällen, här är Lucas och Julie.


Sköna dagar har det varit men nätterna är bra kalla. Nu börjar även getingarna bli slöa och det finns en del av dem till min stora förtvivlan. Får nog igen för spindeln och det jag gjort mot maken (blink, blink). Dom finns överallt just nu och panik har jag. Mest blir det att jag spelar ping-pong med dom.


 


På matbordet av alla ställen! Bort, bort, bort.


Ikväll ska jag ta ett varmt bad och njuta efter allt jag gjort. Har lite och läsa också förstås, inget stress då jag ligger i fas med tiden i alla ämnen. Men först en klassisk kaffe och försöka få alla i säng. Julie håller låda, Leon också. Bara Linn som sitter tyst och tittar på TV. Drar ett djupt andetag och fortsätter tills min tid kommer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards