Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Trillingmamman - 7 september 2012 18:12

Känner mig allt annat än pigg idag, det måste vara från gårdagens alla måsten. Hade två prov så det blev lite fram och tillbaka till skolan. Efter det storhandling på Ica Maxi, så jag kände mig tom när jag kom hem. Uttömd på energi kan man säga. Och idag känner jag mig mest trött.

Hur proven gick vet jag inte men det ena kändes bra (den som jag gjorde först), den andra återstår och se.


I veckan som kommer har jag tre muntliga prov så det blir lite lättare tycker jag. Har inlämning i helgen i Svenska och Naturkunskap också så känner jag att jag är sysslolös så vet jag vad som finns och fylla upp tiden med. Tänkte sitta ikväll med lite studier bland annat. Men också bara ta det lugnt.


För övrigt så har det inte varit så många knop gjorda här hemma. Bara laddat batterierna lite. Leon han kryper på och verkar nu mera ha fått in snitsen på det hela. En mycket nöjd kille är han nu, vilket han var innan också. Han jagar leksaker och spanar in syskonen och vad dom gör nu mera.


Isac går utan blöja till och från på dagarna nu. Mycket spring på toaletten blir det och som de flesta killar i den åldern så har han kommit underfund med vart snoppen sitter. Himla intressant, så utan blöja är mycket roligare än med blöja. Hoppas att dom andra kommer efter snart också. Vore trevligt om tre blöjbarn slutade inom en snar framtid så blöjkontot minskade med ett antal hundra i månaden. Fast det lär väl ersättas med att köpa rengöringsmedel till toaletterna sen när de gör sina misstag utanför i stället.


Barnen har fått sin middag redan och jag tänkte snart steka på lite kalvkött och ha en god avocadosallad till. Känner hungern redan nu så kanske dags att att passa på medan de små tittar på nya filmen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards