Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Trillingmamman - 9 september 2012 19:36

... så dansar råttorna på bordet. Riktigt fullt så illa är det inte, drog bara fram rakapparaten och klippte till grabbarna lite. Julie sprang omkring och hejade på.


 


Ett riktigt busfrö är hon just nu.


Den största förändringen fick nog Leon, tröttnade på frisyren som var allt annat än frisyr så allt åkte bort. En helt ny kille blev det.


 


En blond sådan också.


 


Alexander fick sig en omgång han med och likaså de andra grabbarna. Nu är det bara jag och Linn kvar, men vi beger oss nog till frisören i stället för att hamna under rakapparaten tror jag.


Snart ska jag bege mig och hämta Linn vid tåget, borde städa då det ser ut som ett bombat skithus just nu. Men jag tror att jag hoppar över det och tar en kaffe i stället. Vi har haft en underbar dag och energin är slut. Sparar mig till kvällens pluggande i stället. Inte så att det försvinner utan jag får ta det snällt i morgon.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Av Trillingmamman - 9 september 2012 08:32

God morgon världen, det vart lite sent igår för min del där av att jag är mycket trött idag. Fick klart inlämningen i Svenskan, utredande text om minoritetsspråken i Sverige. Ska bara granska texten innan jag skickar in det. I veckan som kommer så har jag två muntliga prov och ett skriftligt, känns helt okej och jag ligger i fas med planeringen i ämnena. Kanske för att jag sitter lite varje dag med böckerna.


Barnen är lite förkylda men ingen ligger däckad av det utan allt och alla är i full fart och precis som vanligt. Snart börjar en ny vecka med lite roligheter. Dagis förstås (ja, jag envisas fortfarande med och säga det fast det heter förskola) men också Knatteskutt för Gabriel. Ska bli intressant och se vad han tycker om det, hoppas förstås att han gillar det. På tisdag är det dags för hans del.

Ska också sätta mig ner och söka för Linns del om sånglektioner, det kom aldrig ut någon information i reklamen om kurser för det. Vet att dom har en musikskola här i Skövde så det borde inte vara något problem.


Annars har jag inga större planer mer än att gosa med barnen och pyssla lite. Om det är okej väder så går vi givetvis ut men i och med förkylningen så vill jag inte spä på mer utan låta barnen ta det lite lugnt idag. Det visar sig.


Nu ska jag göra min frukost och fixa i ordning mig själv!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards