Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

När katten är borta....

Av Trillingmamman - 9 september 2012 19:36

... så dansar råttorna på bordet. Riktigt fullt så illa är det inte, drog bara fram rakapparaten och klippte till grabbarna lite. Julie sprang omkring och hejade på.


 


Ett riktigt busfrö är hon just nu.


Den största förändringen fick nog Leon, tröttnade på frisyren som var allt annat än frisyr så allt åkte bort. En helt ny kille blev det.


 


En blond sådan också.


 


Alexander fick sig en omgång han med och likaså de andra grabbarna. Nu är det bara jag och Linn kvar, men vi beger oss nog till frisören i stället för att hamna under rakapparaten tror jag.


Snart ska jag bege mig och hämta Linn vid tåget, borde städa då det ser ut som ett bombat skithus just nu. Men jag tror att jag hoppar över det och tar en kaffe i stället. Vi har haft en underbar dag och energin är slut. Sparar mig till kvällens pluggande i stället. Inte så att det försvinner utan jag får ta det snällt i morgon.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



 
 
Ingen bild

Helena H

9 september 2012 22:50

Men åh.... inte ta bort Leons härliga hår. *snyft*
Tycker bilden där han sitter på golvet med linne o nappen i munnen är så härlig. Go-lår att nypa i och underbar lite vild frisyr. :)
Men men... antar att jag får försöka överleva ändå, utan att få se hans hår. :)
Hoppas ni haft en bra helg och at förskylningarna försvinner.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

11 september 2012 09:24

Hi hi, jag var tvungen. Han hade allt annat än en frisyr. Sen blev det trassligt med. Det växer ut ;-).

Förkylningarna hänger kvar fortfarande men blir inte värre tack och lov. Hoppas ni mår bra.

Här kommer en bamsekram från oss

 
Ingen bild

Susanne

10 september 2012 08:17

Hej!

Vad fin Leon blev :-) Som sagt en helt annan liten pojke

Ha det så gott och var rädda om er

Trillingmamman

11 september 2012 09:26

Ja totalt ändrade han utseende i och med att jag klippte honom. Men samma goa kille ;-).

Ha en underbar dag och massor med kramar från alla oss.

 
Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

10 september 2012 09:06

Ha ha, vilken söt liten busunge ni har! Tur att håren växer ut igen. Ha en bra dag!

http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se

Trillingmamman

11 september 2012 09:27

Ja, hur gulliga dom än är så måste saxen/rakapparaten fram mellan varven ;-). Hoppas ni alla mår bra.

Massor med kramar

 
Helena

Helena

10 september 2012 21:12

Ta hand om dig och era fina. Kram

http://htt://blogg.mama.nu/helena76

Trillingmamman

11 september 2012 09:30

Hej!

Och tack för dina fina ord

 
Ingen bild

Helena H

11 september 2012 22:14

Tur du tog min kommentar om håret på rätt sätt. Blev orolig att du skulle tro att jag är en sån som klagar på hur andra gör och tar hand om sina barn. :) (fast lägger mig i om nån far illa på olika sätt! )
Men undrar om jag ska börja plugga på lågstadiet...kan inte stava till "att" eller "förkylning". :)
Ha dé.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

12 september 2012 07:09

Nej gud, jag tar inte illa vid mig :-))). Nu har du kommenterat ett bra tag hos mig så "känn dig som hemma".

Skulle en okänd säga likadant så skulle jag nog inte bry mig heller. Det är ju hår det handlar om ;-). Och det växer ju ut...

Ja stavning kan vara lite lustigt ibland, speciellt på telefoner. Har en inbyggd egen stavningspolis i min iPhone som gör lite som den vill ibland ;-). Är man trött så kan det bli riktigt roligt.

Nu vankas frukost här, ha en underbar dag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards