Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Trillingmamman - 25 september 2012 20:34

... men blev ändå rätt. Lite stressad var jag på kvällskvisten då Thomas kom senare än vanligt från Gabriels träning. Skulle ha lektion i Religionskunskap trodde jag. Åkte iväg i alla hast och hann precis till sju. Men så visade det sig att jag hade kollat fel i schemat. Jag dundrade in på Historialektionen i stället och alla såg ut som holkar inklusive jag. Bara att vända igen. Men jag beslöt mig för att handla lite och tanka bilen när jag ändå hade tid. Behövdes mössor och vantar till de små.


 


Så rätt blev det ändå. Fick annat gjort i stället.


 


En glad kille i sina bästa år. Alltid glad.


 


En annan som för det mesta är glad är Gabriel. Här har han tagit över min dator och spelar Muminspel. Herregud vad de är skickliga på tekniken, och fort går det.


Nu är det dags för mig att sätta mig ner och studera igen. Är helt säker på att jag har prov på torsdag i Naturkunskap. Fick resultatet idag på Psykologin och det blev ett B. Är överlycklig och lite till. I morgon skulle jag få min inlämning i Naturreligioner rättat, hoppas det gick bra där med. Några rätt i alla fall!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 25 september 2012 15:16

Medan barnen var på dagis passade jag på att beställa strumpor med motiv på. Hittade en jättebra sida med hyfsade priser. Så snart kommer det ett gäng på posten. Har man många barn så går det inte att beställa ett eller två par, mängden blir bra mycket större när det gäller inköp av allt. Skor, jackor, mössor, overaller, strumpor, kläder.... allt! Denna gång blev det strumpor eftersom de små har en benägenhet att "äta" dom. Beställde dom på Strumphyllan. Helt okej priser också.


Hade en lång stund ensam hemma och passade på att läsa lite Naturkunskap. Kunde sitta i två timmar utan avbrott vilket behövdes också. Även om jag har stenciler med instuderingsfrågor så är det bra att läsa ur boken också och hela provet omfattar 170 sidor. Ikväll är det skola och Knatteskutt för Gabriels del.


Nu vankas det middag för alla. Kött, sås och potatis.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards