Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Trillingmamman - 6 oktober 2012 20:55

En tur till Korsberga blev det idag med Kerstin för att fynda lite på klädbytardagen där. Det som var tänkt var att jag skulle köpa byxor till Gabriel som har ätit upp några par sen sist jag handlade. Hittade dock inte så mycket av den varan tyvärr, men andra fick byxor. I stället blev det vinterkläder till fem av barnen och det var inte fy skam det heller.


 


Tre overaller i mycket fint skick och dessutom märkeskläder (Didrikson och Lego Wear). Lyckliga blev både Julie, Linn, Gabriel och Leon. Hittade dessutom skor till den minsta mannen i familjen och de var som nya. Sammanlagt så gick jag därifrån med:


3 par vinterbyxor

3 overaller

1 kappa

1 par skor

12 par strumpor

1 par vantar

1 tröja

5 par byxor


Summan för det kalaset landade på en tusenlapp. Och inte ens malen hade varit framme på kläderna. Jag är fortfarande fascinerad av att den begagnade marknaden erbjuder så fina kläder i gott skick.


 


Nu kommer det att komma en till klädbytardag här snart som jag skall besöka. Så mer fynd väntas komma. Hur som helst så är jag otroligt glad över det jag hittade idag.


Allt har gått fort idag och egentligen så har vi inte gjort något speciellt. Några av barnen är hängiga i en ny omgång sjukdomar. Isac hade feber på eftermiddagen och Alexander låg igår. Får se hur den här natten slutar.


Igår kväll satt jag med min hemtentamen i Psykologi. Är i stort sett klar men väntar till finjusteringen efter måndagens lektion. Arbetet skall vara inlämnat nästa vecka så det är ingen brådska. Ikväll kommer jag att läsa på i Svenska och Religionskunskap inför kommande prov. Bara ta det lugnt.


Sällskap har vi av en liten Alexander som känner sig sugen på skorpor och mjölk. Nu säger han inte så mycket utan bara njuter så han får mer än gärna sitta uppe en stund.


 



Nu ska jag sätta mig bekvämt i soffan och läsa medan de andra tittar på bilprogram.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards