Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Trillingmamman - 7 oktober 2012 22:00

Nu har vi sjukstuga omgång två här, Julie insjuknade också och jag bara väntar på att fler ska följa efter. Givetvis så hoppas jag att det inte sker. Ibland är det oundvikligt när man är så många. Som "tur" är så är det bara feber dom har.


Har inte haft tid och sitta här riktigt, har varit ensam med barnen idag och haft fullt upp. Utöver allt annat som ska göras om dagarna så har jag även kört tvättmaskinen på högvarv. Har samlat ihop kläder till försäljning så jag hoppas att det går bra och att det kommer till användning för andra. Fjolårets vinterskor fick också vara med på ett hörn till försäljning. Kanske det kan inbringa lite extra i kassan.


Känner mig inte helt frisk än men är absolut inte däckad som de andra små stackarna. Ägnar mycket tid åt skolarbete som ni redan vet vid det här laget. Kvällarna är min tid för det med en stunds avbrott (som nu). Håller för tillfället på och läser om grammatik i Svenskan, vilken rysare. Känner mig skrynklig i hjärnan av alla satsdelar, pronomen, subjekt, fonem och morfem. Måste man kunna allt det där? Bara snäll och läsa på till provet känner jag. Grammatik är inte min starka sida känner jag, alla dessa krångliga ord och betydelser. Det var enklare förr med bara substantiv, adjektiv och verb. Nu har det tillkommit en hel del när man läser på högre nivå. Och jag som inte läst grammatik sen i högstadiet. Ni förstår kanske att jag ryser. Gilla läget och fortsätta då...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards