Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Många glada

Av Trillingmamman - 9 oktober 2012 21:19

Morgonen var lugn här och det blev, trots alla sjukdomar som har härjat, dagis för grabbarna. Ingen hade feber i natt och de var precis som vanligt igen när de vaknade så jag beslöt att de fick gå dit. Den som nu mår dåligt är Leon och han har varit hängig hela dagen. Som man har sett på de andra så hoppas jag att även han är sitt vanliga jag i morgon. Bara feber, ingenting annat. Kort och intensivt. Thomas hämtade barnen från dagis och passade på att fotografera lite på vägen.


 


Löven faller ner för fullt och fast det är kyligt och går mot mörkare tider så är det vackert med alla dessa färger.


 


Julie följde med. Hon ser allt annat än tam ut.


 


En stolt Gabriel som visar upp sitt skepp för pappa.


Har fyndat lite på Tradera idag och känner mig nöjd, två overaller blev det. Nu är det bara en kvar så har alla sin uppsättning med vinterkläder. Lite läsning har jag framför mig nu då det är prov på torsdag i grammatik och ordbildning. Ska inte bli långvarig framför datorn, så god natt alla och ha en trevlig kväll.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sofia

10 oktober 2012 09:34

Hej Eva.
Här har jag inhandlat alla vinterkläder å det känns bra. Hoppas bara att overallen från Tradera kommer. Gillar när jag är ute i god tid.
Visst är hösten fin, fasar mig bara för den mörka vintern men den kommer vara sig man vill eller ej. Trivs barnen på dagis?? Mina har det jättekul med många kompisar, det ena lilla moln på himlen är separationen mellan tvillingarna, när den ena har en kompis å inte den andra. Har man varit väldigt tajta så kan det vara svårt när den andra vill "pröva sina vingar" å leka med andra.
Ha en bra höstdag!!
Kram

Trillingmamman

10 oktober 2012 11:26

Hej hej!

Jag är också ute i god tid för jag vill inte stå med skägget i brevlådan när vädret slår om ;-). Det var riktiga fynd jag gjorde och jag har gjort två till på... på Tradera jag med ;-). Väntar på leverans där också.

Barnen älskar dagis. Gabriel går på egen avdelning och han glider in och har många fina kompisar. Trillingarna trivs också och jag har där samma "problem". Men det verkar inte vara ett problem riktigt. En av trillingarna leker själv och inte så mycket med andra. Han trivs dock med det och personalen ser inget problem. Han är bara så som person.

Kanske det är nyttigt också. Tror att kompisar kommer. När de är så små så leker de mer bredvid varandra än med varandra. Hoppas att det löser sig för er.

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards