Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Trillingmamman - 12 december 2012 08:57

Morgonen började med att Gabriel klagade lite på att han mådde dåligt, vilket han kan göra ibland. Men det var inget sjåpande från hans sida utan kort strax efter hans uttalande så vände sig magen ut och in på honom, stackarn. Det har hänt ett par gånger till och nu vet jag vad jag har och göra idag. Spritande och tvättande. Nästan alla barnen är hemma, förutom Linn. Hon hann gå iväg, men så är hon den som klarar sig bäst också. Värre med småbarnen som suger på allt, hänger på varandra osv. Stackars lilla Gabriel, hoppas det går fort över. Problemet med och jaga kläder tills i morgon är löst, men jag vet inte om alternativet till den lösningen är så mycket bättre. Hade nog föredragit sporten att jaga tomtekläder i hopp om att det inte var slut någonstans. Avskyr verkligen magsjuka, allt annat är väl okej men inte magsjuka. Det var ju inte så länge sen vi blev friska från förkylningen med så det känns som ett dråpslag lite. Låt oss hoppas att vi håller oss friska till jul i alla fall, då vi bestämt och fira den med Mirka och Peter i år igen. Så hellre magsjuka nu då om man får säga det.


Magiskt datum för många då det är 12-12-12 och jag hoppas det bringar lycka för många. Jag vet vad jag fick hahaha (nu ska jag inte vara sån). För övrigt så hoppas jag att dagen flyter på utan mer problem. Igår fick jag städat en massa och idag lär det bli tvätt, inget ont som inte för något gott med sig. Ska nog baka lite med barnen sen så de får lite luciafirande. Nu känner jag att jag är hungrig, blev inte så mycket ätande för min del nu på morgonen. Dessutom så är jag inte magsjuk och bör nog stoppa i mig lite energi om jag ska orka resterande timmar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards