Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Trillingmamman - 18 december 2012 19:36

Bara för att man slutat leta efter den sko som saknades för Gabriel och hunnit köpt ett nytt par skor så kom det andra saknade paret fram. I morse så stod båda skorna snyggt och prydligt i skohyllan när det var dags för dagis. Varken jag eller maken hade ställt fram den andra. Och så som den försvann kom den även tillbaka, det vill säga under natten. Och mycket riktigt så har vi småtomtar i huset och den som erkände den här gången var Gabriel själv. Sen går hans historia i lite olika versioner men det spelar ingen roll, skorna är tillbaka och är på plats. Det som göms i snö (eller tvättstugan) kommer fram vid tö.


De små var åter till förskolan idag efter en veckas uppehåll med magsjuka. Även om det bara var Gabriel så höll jag alla hemma ut i fall att. Det visade sig dock att ingen mer blev sjuk tack och lov. Har inte gjort så mycket mer än och tvättat faktiskt och de timmar som barnen är där går ruskigt fort. Väl när jag hämtade dem så var de på gott humör, tack och lov för det med tanke på hur gårdagen var. En mycket bättre dag på alla sätt!


Det blev en liten sväng till skolan och handledningstid i historia, nu kan jag köra på bäst jag vill över jullovet och har en del att göra. Och snart är det dags för kvällens studier, först en kaffe och natta lite barn.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards