Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under december 2012

Av Trillingmamman - 11 december 2012 21:56

Gissa om jag har vänt upp och ner på hela huset, letat och letat. Ja vad pratar jag om? Jo i morse när jag skulle klä på barnen så fattades Gabriels ena sko. Den har försvunnit från tiotiden igår kväll och fram till åtta på morgonen. Jag plockade av honom skorna och lade honom i sängen eftersom han sov. Och de gjorde alla andra med så jag kan inte för mitt liv förstå vart skon har tagit vägen. Ingen var där nere förrän det var dags att gå till dagis. Och om nu någon skulle ha hunnit med och gömma den så borde den ha hittats då de små rackarna inte har så mycket fantasi. Men den finns ingenstans då jag har vänt och vridit på varenda sak här i hemmet, städat fick jag åtminstone. Men ingen sko. Det var bara att åka och handla nya för skor måste han ha. Den andra kommer väl fram förr eller senare misstänker jag men det stör mig som bara den att den har försvunnit ut i tomma intet. Nog för att man har hört om mössor, vantar och strumpor som vandrar eller blir uppätna av torktumlaren men ett par rejäla, tjocka vinterskor. Vart gömmer man det?


Har precis gjort klart min uppgift i Historia och ska nu sätta mig och plugga till Psykologiprovet. Här går det som på räls. Man vet att man har och göra och roligt är det också. Känner mig mycket piggare än på länge och jag antar att förkylningen nu är helt borta, peppar peppar. Dagarna har gått ruskigt fort och nu vankas det Luciafirande här. Först ut Linn som har sitt i morgon kväll samt småkillarna som har sitt på dagis på torsdag. Ligger lite efter med inhandel av klädseln men får ta det i morgon helt enkelt. Det blir lite roligare med press på sig att man måste hitta ASAP. Panik, panik om det är utsålt. Risken finns att man får åka runt hela Skövde. Pisk och smisk på mig själv då jag ligger efter i det schemat, men det ska nog gå ändå. Nu åter till lite studier efter ett kort avbrott.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 9 december 2012 18:26

Här kommer lite bilder från helgens utflykter och grottan som vi tillverkade.


 


Lite lunch på Stellas Lekland. Behövdes för att orka med allt som fanns. Saknas på bilden gör Linn som var i skolan.


 


Stor värld för Leon som tittade nyfiket runt.


 


En ganska glad Alexander.


 


Fina snögrottan som krävde ett antal spadtag av all snö på tomten. Fin blev den och Gabriel var mer än nöjd.


 


Ingång på andra sidan med.


Idag har det varit en lugn dag, känner mig sjukt trött bara. Lite tvätt har jag hunnit med och ska nu sätta mig och plugga en stund innan jag hämtar Linn. Får än känsla av att folietåget är försenat och jag behöver få läsa, sen kan jagf med gott samvete gå hem och ta ett varmt bad och slappa resten av kvällen. En skön söndag med andra ord.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 8 december 2012 22:17

Det blev en snögrotta på tomten idag. Tog med mig ett gäng glada killar som glatt hjälpte till. Först var det tänkt att vi skulle åka pulka men det gick inte så bra, plogmaskiner blev det i stället för åkning. Att staka sig nerför backen var inte så kul för grabbarna. Därför blev det snöbygge i stället. Helt slut är jag efter alla spadtag jag gjort. Kommer att somna gott snart.


Lite skolarbete har jag också hunnit med men lägger nu ifrån mig böckerna för ikväll.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 december 2012 10:30

Tror nog att hela Sverige har drabbats av snöyran, det bara vräker ner. Plogbilarna går varma och alla skottar flera gånger om dagen här för att kunna ta sig ut över huvud taget. Nu gäller det att köra med huvudet och inte göra några idiotgrejer i trafiken. Hellre krypa fram. Skotta som sagt gjorde jag igår och jisses vad det känns i hela kroppen, vältränad man känner sig. Eller inte! I morse såg man knappt något spår efter arbetet man gjort och snön faller fortfarande. 


Tog det ganska lugnt igår ändå och ägnade resterande kvällen till och plugga. Kom i säng alldeles för sent och i morse när jag gick upp så kände jag mig allt annat än pigg. Dessutom vaknade alla tidigt och ville ha frukost, fast klockan bara var sex. Kuckeliku! Några små är på dagis nu och jag har skottat lite till ute. Nu har jag lite inomhussysslor att göra som tvätten (ett evighetsjobb). Känner mig på gott humör och bättre i min förkylning. Har sista uppropet kvar ikväll också i Svenska 3. Men är redan i full fart med de andra ämnena så nu kör jag igen. Först en kaffepaus här innan jag tar tag i dagens jobb. Ha det gott alla i snöyran!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Av Trillingmamman - 3 december 2012 10:20

Jisses vad kallt det blev fort, en massa minus är det och snö förstås. Visst är det vackert och det får gärna ligga kvar till jul men sen vill jag ha plusgrader igen. Som sagt, jag är ingen vintermänniska direkt.


Helgen har gått i resandets tecken och det blev en tur och retur till Stockholm. Besökte min syster Anna en snabb visit, alltid lika trevligt! Väl hemma igår så var barnen mer än lovligt griniga och det gick inte smärtfritt den dagen. Till slut så somnade de och jag kunde sätta mig i lugn och ro med Psykologin och instuderingsfrågorna.


Idag har jag gjort lite ärenden på morgonen och det var upprop bland annat. Skall åter på upprop inom varje ämne och hela veckan är späckad kvällstid för de ändamålen. Nu är kurserna igång och jag kör på som vanligt. Härligt!


Planerna idag är inte många då jag dras med förkylningen fortfarande, även barnen har en släng av det. Dock är de inte sängliggandes. Kan dom bråka så är dom inte jättesjuka. Just nu är det lugnt och jag hoppas att dagen inte upprepar sig som igår. Ska ta och äta lite frukost här och laga lunch till barnen, ligger lite i ofas där. Deras aptit är större än min så det får bli så tills jag frisknar på lite.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 1 december 2012 10:30

Nu är kalaset över, jisses vilket kaos vi möttes av också. Totalstopp i avloppet så att det svämmade över i båda diskhoarna och i diskmaskinen. Den som hade lokalen innan måste ha vetat om problemet, inget man orsakar genom att spola en gång som vi gjorde så tack för den passningen. Hur svårt ska det vara att ringa jouren? Det gjorde vi men kom aldrig fram igår vilket skapade lite problem. Kalaset fortsatte ändå och barnen verkade ha kul och det är huvudsaken. Hann inte känna efter av allt som fanns och göra tack och lov, fast jag mådde som jag gjorde. Ville inte under några omständigheter avboka kalaset då Linn har längtat efter det så länge samt att det är svårt att få tider. Vi hade tur som kunde få med så kort varsel. Dessutom så kom Linns pappa ner från Stockholm för att vara med.
Somnade gott sen senare på kvällen och jag tror barnen var skapligt trötta också, fick sovmorgon till åtta. Mår inte bättre idag heller. Fy för denna förkylning.


Har fått tag på jouren idag och efter deras jobb finns det lite jobb kvar för oss med disken. Nu har vi lokalen tills på måndag så ingen panik någonstans. Ska åka en sväng till Stockholm i ett ärende och är åter tillbaka i morgon mitt på dagen. Lite vila blir det, tack det behövs!


Trots allt så är jag glad, nu har jag alla slutbetyg klara och det blev två C, i Svenska och i Engelska. Sen fick jag tre B i Naturkunskap, Psykologi och Religion. Har startat Psykologikursen del 2 och efter följer Filosofi, Naturkunskap 2, Historia 2 och Svenska 3 nu på måndag. Full fart igen och jag längtar faktiskt.


Nu ska jag ta och vara lite sällskaplig. Och jouren kom precis för att hämta nycklarna med.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva






Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards