Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under januari 2013

Av Trillingmamman - 14 januari 2013 20:29

Det blev en tur till öppna förskolan på förmiddagen där det blev sammanstrålning med Mia och Cilla. Med mig hade jag Julie och Gabriel. Det var mycket folk kan jag säga och efteråt var jag helt slut (jobbigt och leka hahaha). Trevligt var det i alla fall så det måste vi göra om, ellerhur tjejer!?


Det närmar sig Gabriels födelsedag och i morgon blir det en tur för att inhandla lite saker som behövs för tårta och sånt. Kör en shoppingrunda medan de är på dagis så hinner jag det jag ska. Bakar tårtan gör jag på födelsedagen men tänkte dock hinna med bullarna i morgon också utöver handlingen, om det går. Annars får jag stå med skägget i brevlådan och ordna med allt sista dagen. Firande blir det ändå.


Ikväll blir det inte många knop mer än att jag tänkte läsa ur Naturkunskapen. Gjorde klart mitt arbete i Historia igår, klockan ett på natten. Kunde inte sova eftersom jag hade en grymt lång sovmorgon. Har upptäckt att jag inte ska sova länge för jag somnade inte förrän efter halv tre. Mina fortsatta sovmornar har en maxtid till nio hädanefter. Inte ens ugglorna var vakna. Och jag var riktigt trött idag, men träning och aktiviteter blev det ändå. Nu är det slöa som gäller.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 13 januari 2013 15:45

Tänk att helgerna går så fort. Vi har i alla fall haft det underbart kan jag säga. Egentligen har vi inte gjort något speciellt mer än bara lekt och umgåtts. Inte fel det heller! Vaknade halv elva idag och fick jordens längsta sovmorgon. Tack älskling för det! Måste ha varit trött med andra ord och behövde sova ut. Brukar annars inte sova så länge men ibland säger kroppen till. Bara snällt och lyda.


Körde första passet på gåbandet igår och det var så skönt efteråt, ser verkligen fram mot kvällens träning. Nu finns det inga ursäkter längre utan här kör vi hårt inför vårens resa. Beach eller bitch, det är frågan. Efter det är det studier som gäller och idag går jag på historia. Denna omgång med pluggandet går i inlämningsuppgifternas tecken. Fungerar utmärkt för mig eftersom jag då kan vara med barnen mer. Det är ju trots allt därför jag valt att plugga på distans. Tiden går så himla fort och snart har dessa veckor gått, vecka 14 är den sista veckan. Psykologin kommer jag bli klar med tidigare då jag påbörjade den före. Naturkunskapen är det ämne som kommer sist och det beror på att jag har de obligatoriska labtillfällena sent. Sen måste rapporterna in också. Där emellan kommer resten.


Tvätten är ett evigt dilemma när man är så många och förr har det hängt över en som ett moln. Avskyr att tvätta egentligen men nu när jag fått så fint efter det att maken byggt min hylla som jag önskat så länge så är det helt okej att tvätta. Har fått undan massor! Och det behövs för snart antar jag att det är dags för nästa klädbytardag och påfyllning. Förvisso skall jag rensa ut en del och spara lite till Leon. Killarna är i en sliter-på-kläder-period så tyvärr är det inte mycket som sparas. Men och andra sidan så gör det inte så mycket då jag köper begagnat, ingen big deal om de går sönder. Meningen är ju att de ska leka och då blir det lite svinn på kläder.


Nu är det snart dags att planera middag här. Ska njuta av en kopp kaffe till bara.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 10 januari 2013 22:46

Är på ovanligt gott humör idag faktiskt. Morgonen började bra, pigg för att jag borde vara trött men har inte varit det alls. Sen hade jag och Mia en trevlig stund tillsammans i ett par timmar, tack så hjärtligt gumman! Har bara matats med positiva saker hela dagen att jag mer eller mindre gått med ett leende på läpparna. Hade lektion i svenska nu på kvällen och det var bara positiv feedback, känner att batterierna efter julstressen åter är laddade. Gud så skönt! Det kan inte bli bättre.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 9 januari 2013 22:04

Idag har jag varit lite trött, morgonen började med att jag fyllde kaffekannan med vatten och var på väg och ställa in den i mikron. Borde ha fyllt bryggaren med vatten i stället. Efter ett litet uppvaknande så kom jag på mig själv och vad jag höll på att göra. Sen har dagen följt av små "tabbar" i den stilen, snurrigt värre har det varigt. Vaknade någon gång på eftermiddagen.


Linn hade med sig Felicia hem och de körde Just Dance 4 på Wii. Jisses vad jag är grymt imponerad på deras dansrörelser. Själv var det några år sen man var så rörlig hahaha. De fick med sig Gabriel och Isac också och hade så roligt. Riktigt kul och se dem var det. För övrigt så fick vi glada besked idag, Linn har kommit in på sångskola som hon så länge har väntat på. Gissa om hon är glad!


Även jag har fått glada besked, C och A i Filosofiuppgiften som jag lämnade in. Jag är jättenöjd i vanlig ordning. Nu ska jag sätta mig i lugn och ro med lite svenskauppgifter, wordfeud och quizkampen. Inväntar morgondagen som jag ser fram mot. Hoppas att den blir mindre snurrig bara.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 8 januari 2013 21:30

Underbar dag har det varit, ganska lugn måste jag säga. Har tvättat också så lite nytta har man gjort mellan kaffekoppar, lek och blöjbyte (klappar mig själv på axeln). Nu är det mycket roligare för den delen eftersom man får plats i tvättstugan. Grabbarna har varit på dagis och Linn i skolan.


Linns pappa kom hem till oss igår samtidigt med Linn och var med henne hela dagen i skolan vilket var kul för henne. Och en möjlighet för honom och se vad som händer i skolan. Efter det att han åkt hem på kvällskvisten passade jag och Linn på att ta en liten tjejkväll. Hon fick tona håret som hon velat så länge och det blev riktigt bra. Tiden rusade iväg och här sitter jag nu och ska börja läsa lite i Svenskan. Något sent men det får gå ändå. Ser fram mot morgondagen faktiskt också. Ju tidigare den kommer desto bättre.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 januari 2013 18:15

I julklapp köpte jag ett spel till Gabriel och innan stod jag och velade fram och tillbaka. För det krävs lite navigering och olika val och sen trycka på olika knappar. Till slut så beslöt jag mig för att handla den i alla fall. Tänkte att det är kul om han lär sig lite. I bakhuvudet hade jag ändå att det kommer att ta tid och tålamod innan han förstår hur man gör. Jo men tjena. Ungen är född med ett datachip i huvudet.


 


Han kan spelet tio gånger bättre än jag och har snart gått igenom alla spel plus avancerat på nivåerna. Hur tänkte jag egentligen när jag trodde att han inte skulle klara av det.


 


Gabriel pausar lite och bygger lego med Leon, som helst vill förstöra och äta klossarna.


 


Sen åter till spelet för att klara mer. Ihärdig liten kille.


Jag fick också en lördagspresent av maken, han ordnade med hylla åt mig i tvättstugan som var måttanpassad för den väggen. Den vi hade innan var så smal, låg och ranglig. Fick inte plats med något. Men nu så får jag det. Nu stuvade jag in allt på respektive hyllplan och skall rensa ut lite gammalt vid något tillfälle. Ska också köpa lådor och ha högre upp med olika keikalier och flaskor som behöver stå långt ifrån barnen. Och det är knappt så jag når upp dit, för den är hög. Men jag är så nöjd. Tack älskade make!


 


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 4 januari 2013 23:46

Och det gör jag till många saker. Dels så verkar det inte bli mer elände med sjukdomar, peppar peppar, och sen så fick jag lön för mödan på min inlämning och tragglandet av boken som jag läste i Svenskan. Ett A, så jag säger jA.


Idag har jag varit tomte och handlat lite klappar till min äldsta dotter som kommer hem på måndag. En sista jul blir det. Hennes pappa kommer också och skall vara med henne i skolan under första dagen efter lovet, väldigt kul för henne. Nästa vecka är det också de vanliga rutinerna som gäller för förskolan och då är vi åter i fas igen. Tänk om tvätten kunde vara det också. Idag åkte maken till sopstationen med granen och jag antar att han tröttnade på att den aldrig lämnade bilen hahaha. Nu är det dock gjort i alla fall för den här julen. Bara lite saker kvar som hänger i fönstrena men det tar vi en annan dag.


Ja tvättat har jag gjort och tagit turen på stan. Så mycket mer hann jag inte förutom små saker. Har tillägnat hela kvällen med studier och lokalhistoria om Eksjö och nu är den uppgiften också inlämnad. Tyst är det och jag står en stund för mig själv och bara är, vilket är fantastiskt skönt ibland. Även om klockan är sent så tänkte jag göra det en stund till, fick sovmorgon i morse och jag är bara inte trött för tillfället. Vet att det kan ändra sig fort men det tar jag då.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 3 januari 2013 22:56

Vågar man säga att sjuklingarna är bättre? Ja det gör jag, kort och intensivt sjukdomsförlopp igen. Men ropar inte hurra ifall fler sjuknar in, utan väntar en vecka eller två tills glädjeskuttet kommer. Skolarbetet i svenskan blev jag klar med nu ikväll också, med hjälp av läraren så lossnade min lilla propp som jag hade. Texten flödade och det blir det enda arbete för ikväll. Nu lägger jag det åt sidan och tar åter nya tag i morgon.Upptäckte när jag körde till skolan att granen fortfarande är kvar i bakluckan, glömde visst dumpa den. Okej, ett dygn till, mer barr och ett "jobb" som väntar med att bli av med den för den här gången. Något annat har inte hänt idag, mer än det som klassas som "måsten". Lugn dag! Nu ska jag passa på och njuta en stund innan jag lägger mig.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards