Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Tack underbara

Av Trillingmamman - 6 februari 2013 08:06

Två dagar där man har försökt få schemat att gå ihop, vilket vi lyckats med och tack vare stor hjälp av vännen Mia också. Leon och jag gick på läkarbesök här om dagen och det visade sig att han hade förkylningsastma. Har inte sett eller hört något och han verkar för det mesta pigg, både sover och äter bra. Han hostar dock vilket  stort sett alla gör i den här familjen just nu så kanske det är därför man inte reagerat riktigt. Gabriel fick också svårt att andas igår och jag befann mig vid det tillfället mitt i lab på Naturkunskapen, kändes inte helt bra kan jag säga. Men jag hade tillfälle att ringa, Gabriel befann sig med Mia just då, och läget var inte akut men att det behövdes åka in och kolla. Tack Mia för din underbara hjälp igår!


"För er som undrar varför jag inte släppte allt och åkte hem så kan jag säga att efter samtal med Mia så var läget inte akut och jag och Mia kom överens om att hon kunde åka in för en koll. Gabriel var i trygga händer och väldigt lugn. Han vet vem Mia är samt att jag känner trygghet eftersom jag också känner henne och vet att hon har en undersköterskeutbildning samt en gedigen erfarenhet när det gäller barn i största allmänhet samt med barn med speciella behov. Gabriel kunde inte vara i bättre händer. Hade det varit tvärtom så hade jag gjort likadant och Mia hade känt samma trygghet. Nyckeln i den här situationen var kommunikation och hon hade mitt fulla förtroende alla gånger. Hade det varit akut så hade jag givetvis släppt allt och åkt."

 

Gabriel mådde bra och det var inte en förkylning som hade utlöst det så det som snurrar i huvudet på mig med tanke på Leon är om det kan vara annat. Tänker inte sitta och gissa utan ska ringa till Vårdcentralen idag för vidare konsultering över händelsen igår för att få klarhet i det hela. Alla barnen blir hemma idag från förskolan.


Sen har vi också bilbesiktningen som skall göras idag så håll tummarna nu! Kafferasten här är slut och jag skall nu fixa i ordning mig.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

6 februari 2013 08:32

Lilla Gumman!!!
En STOR Kram med MASSA styrka & glädje.....
Visst är det UNDERBART med UNDERBARA vänner som verkligen finns där när man behöver dem.... De är INTE många meen de FINNS ett fåtal av dem å de är GULDvärda.....
Du skall INTE känna att du behöver förklara varför du INTE släppte allt å for hem.... För de som vill KLAGA hittar något annat å gnälla på i allafall.... ALDRIG blir de nöjda!!!
Å du.... Det är en STYRKA att LITA på någon annan när det händer ens barn något....
Så vad vilja jag egentligen säga??? Hmmm....
JOOO!!! Sträcka på dig UNDERBARA Vän <3

Kram på dig.....

Trillingmamman

7 februari 2013 09:36

Ja det är helt underbart och en stor trygghet att veta att Mia finns. Och skulle det vara tvärtom så hade jag gjort detsamma.

Ha en underbar dag!


Kramar Eva

 
mia

mia

6 februari 2013 08:38

Men vännen, blir ju tårögd över vad du skriver... Och ja... Du gjorde helt rätt som var kvar i skolan.. Gabriel och jag hade det så bra. Han var såå duktig. Vi mötte väldigt bra lugn sjukvårdspersonal också. Jag hade också låtit dej åka iväg med något av våra barn om läget inte var akut. Och det enda vi var ute efter igår var att någon skulle lyssna på lungorna och sådant är inte akut. Kramar i massor till dej och familjen... Vi hörs väl hundrafemtielva gånger idag också som vanligt... En förmiddagsdos, en lunchdos, en eftermiddagsdos, en kvällsdos och dendagliga godnatt dosen via wordfeud... Hihihi... Kram kram

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

7 februari 2013 09:36

Tack för att du/ni finns

 
madelein - sexbarnsmamma

madelein - sexbarnsmamma

6 februari 2013 09:54

Jag blir mest upprörd över att du skall behöva förklara dig jag. Jag tycker folk borde sköta sig själva mer än att lägga sig i hur andra gör. Skönt att allt gick bra! Kram!

http://madelein.se

Trillingmamman

7 februari 2013 09:37

Anledningen till att jag förklarar är för att slippa påhoppen. Än har ingen gjort det så jag var nog lite "förutseende" utifallatt ;-).

Kramar i massor

 
Annica, snart 7 barns mamma

Annica, snart 7 barns mamma

6 februari 2013 20:35

Kan inte annat än att hålla med de andra! Du gjorde rätt!
Kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Trillingmamman

7 februari 2013 09:38

Kramar och ha en underbar dag

 
Ingen bild

Helena H

6 februari 2013 22:13

Håller med övriga här ovan, tycker verkligen inte att du behöver förklara något.
Låter toppen att barnen har andra vuxna än familjen som de kan lita på och känner förtroende för.
Stor kram till hela familjen, och till era underbara vänner.

Trillingmamman

7 februari 2013 09:38

Tack underbara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards