Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Trillingmamman - 18 februari 2013 10:42

Igår blev det biobesök för min del tillsammans med Kerra, vi så A good day to doe hard. Helt okej, renodlad action á la Bruce Willis kan man säga. Lite ögongodis på det och filmen var helt klart sevärd. Skönt och komma iväg lite. Nästa helg så blir det jag och Thomas som skall gå på Stiftelsen här i Skövde och det är något jag ser fram mot, både att göra något tillsammans och att se dom live. Ja det är mycket som händer den här våren.


Idag är det ganska lugnt här hemma för tillfället, lunchen närmar sig. Har pratat med goda vännen Mirka och samlat energi igen. Alltid lika trevligt! Nu är det bara att dyka in i vardagssysslorna och vänta på att torktumlare ska dyka upp så man slipper spindelnätet i vardagsrummet, även om det fungerar tillfälligt. Är glad att det inte är tvättmaskinen som brakat ihop. Med tanke på hur många maskiner som går om dagen så håller inte maskinerna lika länge tyvärr. Både torktumlaren och tvättmaskinen är från 2008 och har 5 år på nacken. Men normalt i en familj kanske man bara tvättar ett par gånger i veckan, vi kör ju ett antal maskiner om dagen både i maskin och på tork. Så lätt räknat blir det fyra till fem maskiner om dagen gånger fem år, inte undra på att de brakar tidigare. Som tur var så hann vi få bort allt innan.


Nu är det sista veckan för Psykologi 2 och sen är jag klar med den kursen. Här rullar det på! Sen följer de andra ämnena efter och helt klar blir jag den fjortonde mars. Nästa kurser börjar i april igen så lite semester får jag den här gången.


Nu kallar lite plikter och sen ska jag ta dagen som den kommer. Invänta kvällens studier samt ännu ett avsnitt av Familjen Annorlunda, familjen Wallquist är helt klart favoriter.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards