Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

På jakt

Av Trillingmamman - 30 mars 2013 13:46

Leta påskägg är alltid kul och det var precis vad de fick göra. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


 


Isac, Gabriel och Julie står och lyssnar när pappa förklarar hur de ska leta efter godisäggen.


 


Lucas hittade sitt snabbt.


 


Gabriel lyser upp.


 


Vilken lycka att hitta godisägg.


 


Svårt var det tyckte Alexander.


 


Mycket gott fanns det.


Nu sitter söta gänget och smaskar i sig både det ena och det andra. Bara invänta sockerkicken sen och springa tio varv runt huset. Själv tar jag det lugnt en stund, bäst och passa på.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Ingen bild

Tove

30 mars 2013 15:32

Vilken lycka :-)

Kom ihåg när jag var i yngre tonåren och de övriga i familjen skulle bila i Europa under sommaren. Jag skulle vara stanna hemma och vara hus - och hundvakt. Då bestod påskjakten i att vår kära far hade lagt ledtrådar vid olika punkter i huset. T. ex vid huvudströmbrytaren och var man stängde av vattnet. Förena nytta med nöje m a o. Ett litet tips för framtiden :-)

 
madelein

madelein

31 mars 2013 16:57

Sötnosarna! Glad påsk!

http://madelein.se

Trillingmamman

1 april 2013 09:01

Tack detsamma :-)...

Kramar i massor

 
Ingen bild

Cattis

31 mars 2013 18:54

Samma här fast ute! :)
Tycker trillingarna är väldigt stora för blöjor dock
Så stora har mina aldrig haft blöjan kvar .
Vad kommer det sig? Orkar ni inte potträna?

Trillingmamman

1 april 2013 09:15

Hej!

Alla tycker olika när det gäller barn som ska sluta med blöjor. Spannet på när barnen slutar med blöjor skiftar beroende på hur man går till väga. Jag fungerar så att jag låter barnen bestämma när de är mogna, när de visar intresse så "tränar" jag eller "uppmuntrar" dem. Inte före det. Många tycker fyra år är stort men det är olika från barn till barn när mognaden kommer. Två av mina slutade vid tre års ålder och man får inte glömma att trillingarna föddes tidigare och på så sätt ligger lite "efter". Inget handlar om att vi inte "orkar" utan jag väljer att se efter barnens behov och oftast kommer det naturligt för hur många har blöja när de är fem år om det inte ligger något annat bakom?

Om dina barn inte haft blöja så länge, grattis. De var säkert mogna för det. Men alla barn är inte lika. En del går tidigt och en del sent, en del pratar tidigt och en del sent och detsamma gäller blöjor. En del tar lite längre tid på sig, och jag är inte orolig för det kommer. Men de får själva visa intresse. Men jag jämför inte barnen efter en "mall", bara för att en slutade tidigare så är inte det barnet "duktigare". Barnen är olika. Och så ovanligt är det inte att fyraåringar har blöjor, även om majoriteten har slutat innan så finns det ändå de som inte riktigt är redo än.

Så jo jag orkar men vill inte pressa barnen och skapa prestationsångest över toabesök när jag vet att de inte är mogna för det. Tids genom livet kommer de ha press på sig för andra saker. Barnen får vara barn och styra sin mognad när de vill göra sina toabesök själva. Inom psykologin så är spannet stort för när barnet "upptäcker" att de släpper ifrån sig saker från sin egen kropp. Så om de väljer att sluta tidigt eller sent är upp till barnen, inget är fel åt något håll. Barn är helt enkelt olika och så är de genom hela livet.

Mvh Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards