Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Vill bara gråta

Av Trillingmamman - 11 april 2014 17:49

Tung dag, det bränner under ögonlocken och jag vill inget annat än bara gråta känns det som. Vad som orsakar det tänker jag inte prata om. Känslorna sväller över i alla fall. Det passar perfekt med en löprunda för att sedan avsluta kvällen ute på Husaren. Ser verkligen fram mot det!

Nästa vecka börjar praktiken på vårdcentralen. Ska bli kul det med. Annan miljö behövs då livet pissar på en just nu. Ibland önskar jag att jag var normal men vet att det inte är jag. Har alltid varit annorlunda och gått mot strömmen. Inte mycket kanske men tillräckligt för att bli sedd som annorlunda. Bra dagar bryr jag mig inte men idag var det jobbigt. Det som inte dödar det härdar. Vet att det går över och är glömt snart. Sen blickar jag tillbaka och inser att det jag presterar är väldigt bra. Då är jag även stolt över att vara annorlunda.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

 
 
Jess

Jess

11 april 2014 17:57

Måste bara säga att du är en otrolig kvinna. Har följt din blogg länge och du visar verkligen att man kan bara man vill.
Hoppas du får en kanon trevlig helg.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Trillingmamman

11 april 2014 21:03

Tack fina för den kommentaren ??. Det värmer i hjärtat. Ska verkligen njuta i helgen. Önskar en fin helg tillbaka. Kramar Eva

 
Ingen bild

Anki

11 april 2014 23:03

Vill bara ge dug en stor varm kram❤❤❤
Anki med grabbarna

Trillingmamman

12 april 2014 07:07

Tack fina ??????. Många varma kramar tillbaka.

 
Ingen bild

Tiggerkvinnan

12 april 2014 16:24

Känslan av att inte vara som alla andra är ibland helt underbar och andra gånger tung att bära.
Ibland känns uppförsbackarna alltför tunga. Själv tillåter jag mig att bryta ihop och ge upp för en liten stund för att sen komma igen...för inte ger man upp. Och det tror jag inte att du gör heller. Läser ofta din blogg och även om jag så klart inte känner dig eller hela ditt liv så tycker jag du är beundransvärd ! Hoppas du får vinden i ryggen snart och att livet blir en nedförsbacken ett tag. Kram /en av dina läsare

Trillingmamman

12 april 2014 17:51

Tack och vad fint skrivet ??. Precis så jag känner. Ibland bryter jag ihop men kommer alltid igen. Starkare. Önskar en fortsatt trevlig helg. Massor med kramar ??????

 

Trillingmamman

13 april 2014 05:23

Tack fina ??. Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar

 
Ingen bild

Helena H

13 april 2014 01:10

Här händer det grejer minsann. Tre stora grabbar! Grattis i efterskott till dom fina tre. :)
Har legat förkyld o febrig i fem veckor, känns som jag klivit ur en annan värld nu när jag är pigg igen...Bara att gå o handla känns som ett nöje. Ungefär.
Får sån här känsla i magen att jag önskar jag bott närmare er och kunnat hjälpa till med barnen om du har det lite(mycket?)jobbigt för tillfället, vad det nu än är... Men bor liiite för långt bort tyvärr. :/
Sänder över en stor styrkekram till dig iaf!
Ha det så bra det bara går, och ta hand om alla dina fina.
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

13 april 2014 05:23

Hej! Ja tiden går så fort :-). Till hösten har jag en som börjar skolan, Gabriel. Vart tog åren vägen? Tack fina för dina ord ??. Förstår att Söderhamn inte är grannstaden precis men det värmer att höra sin empati. Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. Idag vankas det jobb för mig. Massor med kramar från oss alla.

 
Ingen bild

Lisbeth

13 april 2014 15:22

kjære deg, kjenner deg ikke men har fulgt bloggen din lenge og nå også instagram. du virker som en stærk og flott dame. De som sier at alt er så fint og flott ofte ikke er ærlige. de fleste har sitt å stri med, men det er ikke alle som snakker om det. Syns du er veldig " normal" og flinkere enn de fleste. Stå på du flinke deg :-) Klem fra Lisbeth

Trillingmamman

14 april 2014 05:22

Tack fina Lisbeth för dina värmande ord ??. Mitt liv är verkligen inte rosenrött men det finns många bra saker och stunder. Jag är i grunden en ärlig människa och är jag ledsen, arg och irriterad så kommer det fram på ett eller annat sätt. Som när jag skriver. Bloggen är verkligen min ventilation. Ha en underbar dag! Massor med kramar från oss alla

 
Ingen bild

Åsa

13 april 2014 20:33

Hej Eva ! Läser din blogg då och då och jiises vilken prestation att plugga till "syrra" samtidigt som du roddar med alla barn ! Du skulle greja ett maratonlopp galant ! Full av beundran ! Du får 10 poäng av 10 möjliga ! Kämpa på nu...du kommer att greja det galant ! Kram

Trillingmamman

14 april 2014 05:23

Tack fina för dina värmande och peppande ord. Kramar i massor och ha en fin dag.

 
Ingen bild

Karin

13 april 2014 22:29

Har karln din lämnat dig?

Trillingmamman

14 april 2014 05:24

Jag väljer bort vissa ämnen och saker att prata om här. Hoppas att du förstår. Ha en fin dag! Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards