Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Trillingmamman - 25 juni 2014 16:18

Hämtade ut min tenta idag och blev glatt överraskad, 46 av 50 poäng. Med tentan fanns även det långa skriftliga arbetet med tre reflektioner jag gjorde under praktiken. Jag fick fina recensioner på det arbetet och är mer än lovligt nöjd. Det känns bra att få tillbaka arbetet med så bra omdöme, lovar gott inför kommande skriftliga arbeten för oftast ändrar man inte så mycket i sitt sätt att skriva. Hittills så har de skrivningar jag gjort gått bra. Är så nöjd så.

Ska även åka och titta på bil snart, min farmor och min pappa har hjälpt mig och göra det möjligt. Även den biten kommer att lösa sig. Jag är så otroligt tacksam för det.

Känner att jag har en otrolig tur vad det gäller pengar, skolan och träning. Det enda som går käpprätt nerför är kärleken, har ingen tur alls när det gäller den biten. Har lärt mig med åren också att man kan inte ha tur i allt, det finns säkert en mening med det även om det många gånger känns surt. Jag får bara acceptera läget som det är helt enkelt. Jag står inte direkt högt rankad på listan över heta singlar heller. Nu låter det kanske som om att jag är negativ och nedvärderande mot mig själv men så är inte fallet. Faktiskt så är jag stolt över den jag är och det finns inget jag tänker ändra på mig själv för att behaga någon annan. Jag vet att starka, självständiga och oberoende kvinnor skrämmer många män. Det finns säkert de som accepterar sina kvinnor för det, stor eloge till dem. Ensamstående med sju barn gör inte saken lättare direkt, de springer åt andra hållet. Men det är så min situation ser ut just nu och jag får acceptera det helt enkelt. Vill inte byta bort mina barn för allt i världen. Känner mig ändå bättre när det flyter på med andra saker, så det är inte helt piss i motvind tack och lov. Så trots allt så är jag ganska nöjd över min situation. Klart det alltid kan bli bättre.

Idag har jag varit ledig och hemma med barnen. Fint väder har det också varit, även om det mulnar på nu. Det har gått i ett hela dagen. Tänkte ta en lång löptur nu för att göra av med lite överskottsenergi. Sen lägger jag upp fötterna för ikväll.

Vill önska alla en fin kväll.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards