Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Magsjuka barn

Av Trillingmamman - 14 september 2014 08:53

Känner mig trött, inte för den sakens skull att jag var ute igår för det gick lugnt till (men så skönt att komma bort). Utan det är för den här magsjukan som går här hemma. Den femte i ordningen har dukat under. Jag springer mellan disk, tvätt, matlagning, torka spyor, dusch, blöjbyten osv. Det gör mig helt färdig. Hoppas ingen mer blir sjuk nu. Jag vill bara lägga mig ner känner jag.

Försöker hitta det där roliga lilla extra för att gå upp och orka med allt. Det går men det är knappt. Känner mig som sagt trött och irriterad. Längtar som bara den till flytten.

Hade en liten reflektion på morgonen om att det skriks så förbannat om att barnbidraget skall delas lika (har absolut inga problem med det). Kan dock inte låta bli och undra varför det inte gäller torka spyor, blöjbyten, vaknätter och allt runt omkring omvårdnaden när det gäller barnen.

Jag kan inte minnas när jag hade sovmorgon sist. Hela sommaren har jag jobbat. Jag har ringts hem från jobb för att VAB:a med barn men får inga pengar för det. Det kom ett brev från försäkringskassan om att den andra föräldern har plockat ut det. Tack! Får jobba extra helger för att få in mer pengar, jag får ta all skit om att det inte är bra det heller och hur dum jag är bara därför. Går jag ut ochvroar mig så är inte det bra heller. Tar jag hem vänner är inte det heller bra. I så många år har jag fått höra att inget jag gör är bra. Är så innerligt less och lättad.

Så himla skönt och bara få ur sig allt. Man går som en soptunna som behöver tömmas ibland. Kanske var det inte det snällaste inlägget men jag har för länge sen kommit till det stadiet att jag behandlar andra som de behandlar mig. Tro mig, då har det gått långt innan jag kommit dit. Känner mig som fem år igen.

Ska göra mig i ordning här. Rösta står på schemat och en löprunda. När det blir mitt i all skit vet jag inte.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

 
 
Ingen bild

Åsa

14 september 2014 11:15

Kämpa på .... hade jag varit kung så hade du fått en medalj! Kram

Trillingmamman

14 september 2014 13:33

????????

 
Ingen bild

Annika

14 september 2014 13:59

Missförstå mig inte men man kanske ska tänka på det här innan man skaffar så många barn

Trillingmamman

14 september 2014 18:19

Han har inte alltid varit så. Så nej det var bra under en lång tid. Barnen är planerade och beslutet taget och genomtänkt av båda oss. Inget vi ångrar idag. Vad man däremot inte kan förutspå eller veta något om är vad som händer med en människa som blir sjuk, hur beteendet blir då och vad konsekvenserna blir av det. Vilket har hänt i det här fallet. Leon blir snart tre vilket är många år som det har varit jobbigt.

 
Ingen bild

Lilian

14 september 2014 14:53

Vad man blir lessen då man ser vilket helvete du går igenom nu. Förstår det varit en längre tid ........Hur är det....om man delar helt på vårdnaden typ varannan vecka hos bägge, då kan man väl dela, men inte annars väl. Det går åt mycket pengar till en stor familj o rodda runt med mat o kläder. Hoppas tiden går fort tills du får bo själv m dina goingar... <3 <3 <3

Trillingmamman

14 september 2014 18:22

Hej! Vi delar på allt när det gäller barnen. De bor veckovis. Han har halva barnbidraget och står för hälften av kostnaderna när det gäller barnen. Där är vi överens. Han får lov att ta det ansvaret och kommer nog göra det. Under samma tak tar man bara för givet som han gjort.

Önskar en fin söndagkväll!


Kramar

 
åsa

åsa

14 september 2014 21:07

Jag hoppas verkligen du inser hur fenomenal du är!
Är full av beundran att du fixar barn, jobb och studier och kommentaren att man ska "tänka efter före", den tyckte jag var lite, om inte elak så inte speciellt genomtänkt...
Finns väl inga som skaffar barn och tror att förhållandet inte ska hålla? Eller, det kanske finns det..
I vilket fall som helst, du har all rätt att vara trött, ledsen och besviken, du är ju faktiskt mänsklig och du gör ett jättebra "jobb"!
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Trillingmamman

15 september 2014 05:33

Tack Åsa. Nä jag tog inte åt mig speciellt mycket. Genom åren så har jag träffat på alla kategorier av människor. Man är inte förvånad. De som klankar ner på andra mår oftast dåligt själv.

Jag vet vad jag har haft, hur det förändrades och gick till slut åt skogen eftersom det åt upp mig inifrån. Negativa människor är svåra att leva med. När det dessutom finns sjukdom med i bilden så finns det inget jag kan göra mer än att tänka på mig och barnen.

Tack åter igen för dina fina ord ???. Ha en underbar dag! Kramar i massor

 
Ingen bild

Anki

14 september 2014 21:46

Varm kram!!! Du e stark kom ihåg det! Å du gumman rak i ryggen å högburet huvud. Borsta av dig skräpet.
❤Anki med alla grabbar

Trillingmamman

15 september 2014 05:28

??????. Tack fina du. Kramar i massor.

 
Monica

Monica

15 september 2014 19:38

Stå på dig o bara ut med allt! Du förtjänar bättre!! Kramar!!

http://https:ploppviola.bloggplatsen.se

Trillingmamman

16 september 2014 06:28

Tack ??????

 
Sandra

Sandra

19 september 2014 16:46

Hej =) har 3 barn jag kämpat med under en lång period ensam och förstår vartenda ord. Men nu har vi "hittat" tillbaka. Vet inte om det är "rätt" men hittar stödet i din blogg. Kan du med 7 barn kan jag med 3. Kram till dig superkvinnan

http://dorisdockan.bloggplatsen.se

Trillingmamman

19 september 2014 18:01

Hej Sandra! Tack för dina ord, det värmer. Ja resan är jobbig. Skönt att ni hittat rätt. Förstår vad du menar med det. Ett plan man kan prata på men inte så mycket mer. Det är samma här. Kan inte glömma, svårt att förlåta men absolut att jag för barnens skull håller sams. Önskar all lycka till ??. Kramar i massor

 
Ingen bild

Lizette

21 september 2014 18:01

Vem är sjuk ? Jag måste ha missat det. Alla kämpa på kramar till dig. Jag har 6 barn, och det är tufft ibland fast vi är två.

Trillingmamman

21 september 2014 21:37

Vi alla dukade under för magsjuka ;-). Du vet säkert hur det kan vara med många barn. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards