Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Trillingmamman - 11 december 2014 19:25

Lite kärlek är aldrig fel, vilket jag kommer att få nu i en vecka. Härligt och välkommet samt att det blir fullt ös också. Dagarna tickar på fort och fylls med förskola, skola och måsten. Dötid finns inte riktigt dessa veckor, och nu vankas det snart jul dessutom. Känner ingen press alls (snarare kniven mot strupen). Börjar bli van så jag tar det bara lugnt. Jag kommer att få tid, ska koncentrera mig på skolan och kommande tenta just nu. Efter motgångar så är det skönt att fokusera på annat.

Idag var det många från klassen som samlades vid lunch. Riktigt kul och se alla, många härliga skratt blev det. Hur ska det gå tre veckor utan er? Saknar er redan. Men ska inte måla fan på väggen för det är en vecka kvar.

Kvällen börjar lida mot sitt slut. Mat, disk, tvätt är gjord... check! Tandborstning, pyjamas och nattning kvar... inte gjord. Har suttit en stund för att bara andas lite. Sen blir det träning och sängen för min del. I morgon är det okristlig tid som gäller. Gå upp före tuppen, hualigen.

Har funderat mycket igen. Satt i stort sett hela kvällen igår själv i mina egna tankar. Brukar vara skönt efter en jobbig och känslomässig dag. Känner mig lite som katten på bilden. Samtidigt så är jag stolt och nöjd för det finns inget jag vill ändra på hos mig själv, definitivt inte för att behaga andra. Jag vet att jag inte faller inom normen för hur man ska se ut, bete sig eller klä sig för den ålderskategori jag tillhör. Många gånger är det mer motgångar och priset jag får betala är ensamhet. Bara för mig att acceptera eftersom jag inte vill ändra på mig själv. Det vore inte att vara mig om jag ska försöka vara någon annan. Eva är det långa lockiga håret som når ner till rumpan. Den rockiga stilen hör till, det är då jag känner mig som jag. Mitt rättframma jag visar vem jag är, förutom till det motsatta könet (då blir jag blyg konstigt nog). I andra situationer har jag inga problem med att säga vad jag tycker. Är hyfsat smidig ändå. Är ensamheten priset jag får betala för det så får det vara så. Efter mina funderingar igår så vet jag också att jag inte är riktigt själv, jag har min underbara familj (alla i Stockholm) och jag har mina goa vänner (utspridda i hela landet). Jag är själv men ändå inte, och det känns otroligt bra det med.

Ska masa mig upp ur stolen, har skrivit mer än jag tänkt från början. Aja, det bara kommer. Ha en fin kväll alla.

Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards